Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Home-Education in Czechia: Twenty Years of Experience

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F21%3A00547104" target="_blank" >RIV/68378025:_____/21:00547104 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11410/21:10417682

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.4018/978-1-7998-6681-7.ch011" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4018/978-1-7998-6681-7.ch011</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4018/978-1-7998-6681-7.ch011" target="_blank" >10.4018/978-1-7998-6681-7.ch011</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Home-Education in Czechia: Twenty Years of Experience

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter deals with the development of home-education in Czechia since its legalisation in 2004. It analyses the way home-education works in a specific Czech legal and institutional context. An analysis of the available data showed a rapidly growing popularity of home-education since its legalisation. The concentration of home-schoolers under the supervision of just a handful of basic schools specialised in home-education was observed which was enabled by the legalisation of home education given parents are able to choose a school for their children regardless of their place of permanent residence. Although the law stipulates quite strict conditions for practicing home-education under the supervision of schools, the free school choice empowered home-educating parents are much more free to practice education however they liked as the administrative authorities were in a client-provider relationship with parents which gave parents power.

  • Název v anglickém jazyce

    Home-Education in Czechia: Twenty Years of Experience

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter deals with the development of home-education in Czechia since its legalisation in 2004. It analyses the way home-education works in a specific Czech legal and institutional context. An analysis of the available data showed a rapidly growing popularity of home-education since its legalisation. The concentration of home-schoolers under the supervision of just a handful of basic schools specialised in home-education was observed which was enabled by the legalisation of home education given parents are able to choose a school for their children regardless of their place of permanent residence. Although the law stipulates quite strict conditions for practicing home-education under the supervision of schools, the free school choice empowered home-educating parents are much more free to practice education however they liked as the administrative authorities were in a client-provider relationship with parents which gave parents power.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-17708S" target="_blank" >GA16-17708S: Domácí vzdělávání - fakta, analýzy, diagnostika</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Global Perspectives on Home Education in the 21st Century

  • ISBN

    978-1-7998-6681-7

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    139-158

  • Počet stran knihy

    312

  • Název nakladatele

    IGI Global

  • Místo vydání

    Hersey

  • Kód UT WoS kapitoly