Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Obavy rodičů žáků 1. stupně základních škol: co ukázalo uzavření škol?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10432963" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10432963 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=XSS-y8zOr6" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=XSS-y8zOr6</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/SP2021-1-1" target="_blank" >10.5817/SP2021-1-1</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Obavy rodičů žáků 1. stupně základních škol: co ukázalo uzavření škol?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek prezentuje výsledky dotazníkového šetření mezi rodiči žáků na 1. stupni základních škol, v kterém se vyjadřovali k průběhu vzdělávání v období uzavření škol v důsledku pandemie Covid-19 na jaře 2020. Dotazník mapoval vybavení rodin, časové možnosti i kompetence rodičů, průběh výuky, rodičovské praktiky při pomoci s učením a komunikace se školou. Analýza se zaměřila na otázku, zda rodiče hodnotili vzdělávání doma jako zvládnuté a zda pociťovali obavy o další školní výsledky svého dítěte. Hodnocení přitom chápeme jako relační vztah mezi technickými, výchovně-vztahovými a kompetenčními podmínkami v rodinách na jedné straně a požadavky ze strany škol na straně druhé. Analýza ukázala, že dvě třetiny rodičů hodnotily vzdělávání doma kladně. Téměř třetina rodičů ale uvedla negativní hodnocení, které souvi-selo zejména s obavami o školní úspěšnost dítěte a s pocitem znejistění vyplývajícím z komunikace se školou. Jednalo se zejména o rodiče s nižším vzděláním, kteří častěji docházeli do zaměstnání, měli nedostatek technického vybavení a vnímali slabší kompetence pomáhat dítěti s učením.

  • Název v anglickém jazyce

    Concerns of parents of elementary school students: What did the school closure show?

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents the results of a questionnaire survey of parents of elementary school pupils in which they commented on the course of education during school closures in spring 2020 due to the Covid-19 pandemic. The questionnaire mapped family facilities, parental time and competencies, and parenting Covid practices in helping with learning and communicating with the school. The analysis focused on the question of whether the parents assessed the home education as managed and whether they felt concerned about their child&apos;s further school results. At the same time, we understand the parents&apos; evaluations as the result of the interaction between technical, educational-relational, and competence conditions in families on the one hand and requirements on the part of schools on the other. The analysis showed that most parents rated home education positively. However, almost a third of the parents gave a negative evaluation, which was mainly related to concerns about the child&apos;s school success and feelings of uncertainty resulting from communication with the school. These were mainly parents with lower education, who had less time, technical equipment, and competence to help the child with learning.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia paedagogica

  • ISSN

    1803-7437

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    26

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    30

  • Strana od-do

    9-38

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85105605602