Volný čas dětí staršího školního věku a jeho prožívání. Výsledky reprezentativního výzkumu v České republice 2021 (monitorovací studie)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F22%3A00566786" target="_blank" >RIV/68378025:_____/22:00566786 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.soc.cas.cz/publikace/volny-cas-deti" target="_blank" >http://www.soc.cas.cz/publikace/volny-cas-deti</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Volný čas dětí staršího školního věku a jeho prožívání. Výsledky reprezentativního výzkumu v České republice 2021 (monitorovací studie)
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem publikace je čtenáře seznámit s detailnějšími výsledky vlastního reprezentativního šetření Volný čas dětí a jeho prožívání 2021, které monitorují stav problematiky trávení volného času dětí na počátku třetího desetiletí 21. století. V úvodu jsou shrnuta hlavní zjištění a představeny základní parametry výzkumu. Následují výsledky podrobnějších analýz. Ty nejprve seznamují s tím, kolik volného času děti mají. Hlavním těžištěm studie jsou dvě následující rozsáhlejší části věnované tomu, jak děti svůj volný čas tráví a jak ho prožívají. Závěrečná část představuje vybrané faktory ovlivňující možnosti a způsoby trávení volného času: názory rodičů na volný čas dětí, výdaje domácností spojené s volným časem dětí, spokojenost s možnostmi pro trávení volného času a pociťované bariéry.
Název v anglickém jazyce
Older School–Age Children’s Leisure and its Experiencing. Results of the Representative Survey – Czech Republic 2021 (Monitoring Study)
Popis výsledku anglicky
The aim of the study is to present results of the own representative survey How children spend and experience their leisure 2021, which monitor the state of children's leisure at the beginning of the third decade of the 21st century. In the begging of the study, the main findings are summarized and the parameters of the research are introduced. Then, the results of a more detailed analyses are presented. At first, these focus on how much leisure children have. Then, two more extensive chapters follow that represent the main parts of the study. They focus on how children spend their leisure and how they experience it. The final part of the study presents selected factors influencing the possibilities and ways of spending leisure: parents' views on children's leisure, household expenses related to children's leisure, satisfaction with the possibilities for spending leisure and perceived barriers.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50401 - Sociology
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL02000387" target="_blank" >TL02000387: Prožívání volného času dětí staršího školního věku jako výzva pro pedagogiku</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů