Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Představy dětí o volném čase a jeho prožívání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F22%3A00567039" target="_blank" >RIV/68378025:_____/22:00567039 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Představy dětí o volném čase a jeho prožívání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola se zaměřuje na vybrané otázky, které se týkají prožívání volného času dětí. Úvodní část se zaměřuje na představy dětí o volném čase. Druhá část kapitoly se věnuje tomu, kolik volného času děti podle svého názoru mají a jak jsou s jeho trávením spokojeny. Velký vliv na to, co ve svém volném čase děti dělají, mají jejich rodiče a kamarádi. Proto se třetí část kapitoly zabývá tím, jak hodnotí jejich vliv a také vliv některých dalších osob samy děti, a jak často s rodinou a kamarády tráví děti svůj volný čas. Ve čtvrté, závěrečné části se kapitola věnuje pěti dimenzím volnočasové motivace a sleduje, zda existují souvislosti mezi jednotlivými dimenzemi volnočasové motivace a zapojením do jednotlivých oblastí trávení volného času, výchovnými styly rodičů nebo se spokojeností s volným časem. Nakonec jsou zmíněny souvislosti mezi jednotlivými dimenzemi volnočasové motivace a úrovní volnočasového prožívání.n

  • Název v anglickém jazyce

    What children think about leisure and how they experience it

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter focuses on issues related to the of children's experiencing of leisure. In the first part, ideas of children associated with leisure are presented. The second part focuses on how much leisure children have and how satisfied they are with spending it. Parents and friends have a big influence on what children do in their leisure. Therefore, the third part focuses on how the children themselves evaluate their influence and also the influence of some other people, and how often the children spend their leisure with family and friends. The fourth part of the chapter deals with the five dimensions of leisure motivation and observes whether there are connections between individual dimensions of leisure motivation and involvement in different areas of leisure, parenting styles or satisfaction with leisure. Finally, the connections between the individual dimensions of leisure motivation and the level of experiencing of leisure experience are mentioned.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50401 - Sociology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL02000387" target="_blank" >TL02000387: Prožívání volného času dětí staršího školního věku jako výzva pro pedagogiku</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Volný čas dětí staršího školního věku. Vybrané výsledky výzkumu volného času a životního stylu dětí ve věku 11-15 let a jejich využití v pedagogice

  • ISBN

    978-80-7394-934-1

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    119-132

  • Počet stran knihy

    173

  • Název nakladatele

    Nakladatelství Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích

  • Místo vydání

    České Budějovice

  • Kód UT WoS kapitoly