Jak na bezpečné a respektující pracovní a studijní prostředí: Příprava předpisu upravujícího postup při řešení případů narušení bezpečného prostředí ve výzkumných a vysokoškolských institucích
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F24%3A00598656" target="_blank" >RIV/68378025:_____/24:00598656 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jak na bezpečné a respektující pracovní a studijní prostředí: Příprava předpisu upravujícího postup při řešení případů narušení bezpečného prostředí ve výzkumných a vysokoškolských institucích
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem této příručky je přispět k tvorbě bezpečného studijního a pracovního prostředí ve výzkumných a vysokoškolských institucích prostřednictvím zjednodušeného návodu pro tvorbu předpisu upravujícího postup řešení případů narušení bezpečného prostředí různými formami problematického jednání včetně genderově podmíněného násilí. V dokumentu je vysvětleno, jaké jednání předpis upravuje (část 1), k čemu předpis slouží (část 2) a co by takový předpis měl obsahovat (část 3). Součástí jsou i vzorové postupy z České republiky a ze zahraničí (část 4). Příručka je určena především osobám odpovědným za vypracování a zavedení předpisu pro řešení genderově podmíněného násilí ve svých institucích. Poskytuje přehled klíčových prvků, které by měl každý, kdo připravuje předpis upravující postup při řešení případů narušení bezpečného prostředí ve výzkumných a vysokoškolských institucích, vzít v potaz. Ve světle poznatků o výskytu a dopadech genderově podmíněného násilí a dalších forem nežádoucího jednání a vznikajících předpisů v Česku i v zahraničí dává příručka příklady dobré praxe, nenabízí však definitivní odpovědi ani neslouží jako kompletní vzor ideálního vnitřního předpisu.
Název v anglickém jazyce
Creating safe and respectful working and learning environment: Developing a protocol for dealing with breaches of safe environments in research and higher education institutions
Popis výsledku anglicky
The aim of this handbook is to contribute to the creation of a safe learning and working environment in research and higher education institutions through a simplified guide to the development of a code of conduct governing the procedure for dealing with breaches of a safe environment by various forms of problematic behaviour, including gender-based violence. The document explains what kind of conduct the regulation regulates (Part 1), what the regulation is for (Part 2) and what such a regulation should contain (Part 3). It also includes sample practices from the Czech Republic and abroad (Part 4). The handbook is intended primarily for those responsible for drafting and implementing a regulation to address gender-based violence in their institutions. It provides an overview of the key elements that should be considered by anyone preparing a regulation governing the procedure for dealing with breaches of the safe environment in research and higher education institutions. In light of the knowledge about the prevalence and impact of gender-based violence and other forms of unwanted behaviour and emerging regulations in the Czech Republic and abroad, the guide provides examples of good practice, but does not offer definitive answers or serve as a complete model for an ideal internal regulation.n
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50401 - Sociology
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/MS2103" target="_blank" >MS2103: Prohloubení integrace výzkumného a inovačního ekosystému ČR do Evropského výzkumného prostoru a podpora intenzivní mezinárodní spolupráce výzkumných organizací a podniků ČR ve výzkumu, vývoji a inovacích (CZERA)</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů