Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Humanisation of Cubism: Vincenc Kramář, Emil Filla and Pablo Picasso.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378033%3A_____%2F02%3A40023195" target="_blank" >RIV/68378033:_____/02:40023195 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    francouzština

  • Název v původním jazyce

    L'Humanisation du cubisme: Vincenc Kramář, Emil Filla et Pablo Picasso.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Le texte analyse, dans la collection Kramář et dans les écrits d'historiens de l'art, le rôle de Emil Filla principalement par rapport a Picasso, désigné 'roi' du cubisme et de l'art moderne en général par Kramář. L'étude traite de l'intéret tout particulier de Kramář pour Filla avant la Premiere Guerre mondiale, la culmination de leurs rapports lors de la préparation de l'exposition Filla en 1932, pour en arriver a leur refroidissement survenant apres 1936 et au retour d'intéret apres la Deuxieme Guerre mondiale. Il dévoile le rôle de Filla dans le systeme de Kramář: meme si Filla a toujours été jugé inférieur a Picasso, a l'égal de Georges Braque, il a 'humanisé' le cubisme.

  • Název v anglickém jazyce

    Humanisation of Cubism: Vincenc Kramář, Emil Filla and Pablo Picasso.

  • Popis výsledku anglicky

    The study deals with Emil Filla's role in Kramář's collection and writings on art history, especially in relation to Kramář's 'King' of Cubism and modern art, that is, Picasso. It monitors Kramář's interest in Filla before World War I, the culmination ofcontacts during preparatory work on Filla's exhibition in 1932, and then the cooling of their relationship after 1936. The study maps up Kramář's postwar interest in Filla and suggests Filla's role in Kramář's system: according to Kramář, Filla 'humanised' Cubism, he is inferior to Picasso but comes level with Georges Braques.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/IBS8033101" target="_blank" >IBS8033101: Digitalizace fotodokumentace Emila Filly včetně fotografií Josefa Sudka z pozůstalosti V. Kramáře z fondů ÚDU AV ČR</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2002

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Vincenc Kramář un théoricien et collectionneur du cubisme a Prague.

  • ISBN

    2-7118-4410-2

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    156-163

  • Počet stran knihy

  • Název nakladatele

    Réunion des musées nationaux

  • Místo vydání

    Paris

  • Kód UT WoS kapitoly