Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Kafka Band & Co.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378033%3A_____%2F24%3A00601964" target="_blank" >RIV/68378033:_____/24:00601964 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.thelem.de/thelem/literatur-kulturwissenschaft/85786-cornjeo-schmitz-hgg-über-jaroslav-rudiš/" target="_blank" >https://www.thelem.de/thelem/literatur-kulturwissenschaft/85786-cornjeo-schmitz-hgg-über-jaroslav-rudiš/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Die Kafka Band & Co

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Dieser Beitrag untersucht Kafkas Das Schloss in der musikalischen Adaption der KafkaBand (2014) im Spannungsfeld zwischen Bildungskanon und Popkultur. Dabei geht er bis zur Frage zurück, wie Popmusik theoretisch erfasst werden kann, wofür die Überlegungen von Diedrich Diederichsen richtungsweisend sind. Besonders relevant erweist sich das Punctum nach Roland Barthes, das von Diederichsen in die Popmusik-Theorie eingeführt wurde, hier verstanden als eine Spur von „fremder und individueller, nicht-standardisierter Körperlichkeit“. Diese Qualität manifestiert sich vor allem in der Stimme von Jaroslav Rudiš und ermöglicht, das Produkt im positiven Sinne als Pop auszuweisen und nicht als „Kafka minus x“. Diese These wird durch die musikalische Detailanalyse untermauert.

  • Název v anglickém jazyce

    The Kafka Band & Co.

  • Popis výsledku anglicky

    This article examines Franz Kafka’s The Castle in the musical adaptation by the Kafka Band (2014), situated between intellectual canon and popular culture. Central to the discussion is the question of how pop music can be theoretically conceptualized, drawing on the influential ideas of Diedrich Diederichsen. Particularly significant is the concept of the punctum, as introduced by Roland Barthes and adapted by Diederichsen for pop music theory. Here, it is understood as a trace of ‘alien, individual, and non-standardized corporeality’. This quality is especially evident in the voice of Jaroslav Rudiš, which marks the work as pop in a positive way, rather than merely as ‘Kafka minus x’. The argument is supported through detailed musical analysis.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Über Jaroslav Rudiš

  • ISBN

    978-3-95908-578-6

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    213-228

  • Počet stran knihy

    461

  • Název nakladatele

    Thelem

  • Místo vydání

    Dresden

  • Kód UT WoS kapitoly