Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teaching anthropology in Poland

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378076%3A_____%2F16%3A00470006" target="_blank" >RIV/68378076:_____/16:00470006 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.7340/anuac2239-625X-2511" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.7340/anuac2239-625X-2511</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7340/anuac2239-625X-2511" target="_blank" >10.7340/anuac2239-625X-2511</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teaching anthropology in Poland

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The text is a contribution to the discussion on teaching anthropology in settings other than academic departments of anthropology. It looks at the situation of anthropology in Poland and critically addresses ways that it is included school curricula. The main part of the text is dedicated to teaching anthropology across disciplines, building on the example of teaching anthropology to university students of pedagogy/educational studies in Poland. the authors point to the possibilities of engaging anthropology with interdisciplinary dialogue and educational processes that are relevant for the nurturing of open societies, fostering the tradition of a public engaged anthropology.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching anthropology in Poland

  • Popis výsledku anglicky

    The text is a contribution to the discussion on teaching anthropology in settings other than academic departments of anthropology. It looks at the situation of anthropology in Poland and critically addresses ways that it is included school curricula. The main part of the text is dedicated to teaching anthropology across disciplines, building on the example of teaching anthropology to university students of pedagogy/educational studies in Poland. the authors point to the possibilities of engaging anthropology with interdisciplinary dialogue and educational processes that are relevant for the nurturing of open societies, fostering the tradition of a public engaged anthropology.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AC - Archeologie, antropologie, etnologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ANUAC

  • ISSN

    2239-625X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    IT - Italská republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    47-51

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus