Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Popularizační styl jako styl hybridní: míra bulvarizace a „zábavnosti“ profilovaná orientací na různé adresáty

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378092%3A_____%2F19%3A00511407" target="_blank" >RIV/68378092:_____/19:00511407 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Popularizační styl jako styl hybridní: míra bulvarizace a „zábavnosti“ profilovaná orientací na různé adresáty

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V příspěvku bych chtěla představit popularizační (populárně naučný) styl jako (sub)styl pohybující se na rozhraní mezi stylem odborným, publicistickým a „zábavním“. Míšení těchto stylů v prostoru popularizačního diskurzu chci předvést na popularizaci historie: jak se uskutečňuje prostřednictvím různých žánrů (a opět jejich míšení) a jak je profilována orientací na různé adresáty (neutrální dospělí čtenáři - intelektuálové - ženy - děti a mládež). V různých českých časopisech jako History, Živá historie, Epocha, Historická červená knihovna, Časostroj ad. bude sledována především míra „zábavnosti“, ev. bulvarizace, a výrazové prostředky těchto tendencí.

  • Název v anglickém jazyce

    Popularizing style as a hybrid style (an area of style mixing)

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with the style (substyle) of popularization of science, and tries to present this hybrid style as a mix of academic (scholarly) style, style of newspapers and magazines (particularly tabloids), style of everyday communication and „entertainment style“. The analysis of magazines popularizing history attempts to explicate how the popularizing style is differentiated (specifically profiled) in consideration of intended readers (neutral readers, intellectuals, women, children and teenagers).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA18-08651S" target="_blank" >GA18-08651S: Míšení žánrů, stylů a diskurzů v současné české veřejné komunikaci</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Nastojaščee i buduščee stilistiki

  • ISBN

    978-5-9765-4189-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    151-157

  • Název nakladatele

    Flinta

  • Místo vydání

    Moskva

  • Místo konání akce

    Moskva

  • Datum konání akce

    13. 5. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku