Pomáhat a bavit: komunikace policie na sociálních sítích
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378092%3A_____%2F21%3A00555400" target="_blank" >RIV/68378092:_____/21:00555400 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://fphil.uniba.sk/fileadmin/fif/katedry_pracoviska/ksj/publikacie/Zbornik_21_FINAL_WEB__1_.pdf" target="_blank" >https://fphil.uniba.sk/fileadmin/fif/katedry_pracoviska/ksj/publikacie/Zbornik_21_FINAL_WEB__1_.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pomáhat a bavit: komunikace policie na sociálních sítích
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá komunikací policie, státní i městské, na sociálních sítích. Vychází z šířeji založeného výzkumu komunikace veřejných institucí na Twitteru. Texty, které instituce zveřejňují na Twitteru a Facebooku, tj. tweety a facebookové posty, jsou analyzovány z hlediska jejich vztahu k normám institucionální komunikace a způsobu, jakým využívají funkcionality poskytované online prostředím. Analýza mj. ukazuje současný trend v přístupu institucí k sociálním sítím, oblibu autorských profilů, tj. profilů, jejichž autoři se v rozporu s neosobní normou institucionální komunikace projevují v textu jazykovou kreativitou a snahou adresáty pobavit. Jde o speciální způsob využití sociálních sítí k public relations. Přestože se setkává u veřejnosti většinou s pozitivním ohlasem, má tento způsob svá omezení plynoucí z asymetrického postavení občanů a instituce v institucionální komunikaci.
Název v anglickém jazyce
Assist and Entertain: Communication of the Police on Social Networks
Popis výsledku anglicky
The article deals with the communication of police, both national and municipal, on social networks. It is based on an earlier more extensive research of the communication of public institutions on Twitter. The texts posted by these institutions on Twitter and Facebook, i.e., tweets and facebook postings, are analysed from the point of their relationship to the norms of institutional communication and of the manner in which they make use of the functionality provided by the online environment. The analysis, inter alia, indicates the contemporary trend in the approach of institutions to social networks, the popularity of the profiles of the authors, i.e. of the profiles within which, in contrast to the impersonal norm of institutional communication, the authors incorporate into the text their linguistic creativity and their intention to entertain the readers. It is a special way of utilizing the social networks for public relations. Although such approach usually meets with a positive reaction by the public, this manner has its limitations stemming from the asymmetric status of citizens and institutions in institutional communication.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
60203 - Linguistics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Štýl - komunikácia - kultúra
ISBN
978-80-223-5317-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
242-255
Název nakladatele
Univerzita Komenského v Bratislavě
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
online
Datum konání akce
8. 9. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—