Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Corpus literacy as an underresearched problem. The content and specificity of the concept

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378092%3A_____%2F22%3A00562282" target="_blank" >RIV/68378092:_____/22:00562282 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://jlingst.donnu.edu.ua/article/view/12165" target="_blank" >https://jlingst.donnu.edu.ua/article/view/12165</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.31558/1815-3070.2022.43.15" target="_blank" >10.31558/1815-3070.2022.43.15</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    ruština

  • Název v původním jazyce

    Korpusnaja gramotnostʹ kak maloizučennaja problema: soderžanie i specifika ponjatija

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Visvіtleno problemu tak zvanoї «korpusnoї gramotnostі» koristuvačіv movnih korpusіv. Vivčeno іstorіju pitannja perevažno na materіalі anglomovnoї, rosіjsʹkomovnoї ta česʹkomovnoї naukovoї lіteraturi. Proanalіzovano zmіst, mežі і specifіku ponjattja «korpusna gramotnіstʹ», ŝo z’javilosja v naukovіj lіteraturі na počatku HHІ stolіttja. Na osnovі kritičnogo analіzu j uzagalʹnennja naukovih džerel zaproponovano defіnіcіju ponjattja «korpusna gramotnіstʹ», vstanovleno činniki, ŝo viznačajutʹ zmіst і specifіku cʹogo ponjattja pri jogo zastosuvannі v rіznih galuzjah roboti z movoju (vikladannja movi, perekladacʹka dіjalʹnіstʹ, doslіdnicʹka dіjalʹnіstʹ ta іn.). Porušeno pitannja pro korpusnu gramotnіstʹ lіngvіstіv, ŝo naležatʹ do іnših, nіž korpusna lіngvіstika, movoznavčih naprjamіv.n

  • Název v anglickém jazyce

    Corpus literacy as an underresearched problem. The content and specificity of the concept

  • Popis výsledku anglicky

    The rapid development of information technologies and corpus linguistics in our century has made language corpora accessible to a wide range of users. Corpora are constantly growing and improving and many of them are free available on the Internet today. Nevertheless, courses on corpus linguistics and on working with corpora still have not been universally integrated into the university core curricula of philological disciplines. Under these circumstances, it is relevant to dis cuss the question of the so-called «corpus literacy» which reflects the correspondence (or non correspondence) between users’ competencies and the requirements that must be met when using corpora in research, teaching, translation, or any other work concerned with language data. In the present paper, the corpus literacy is considered an essential condition for the quality and effectiveness of the use of language corpora.n

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Linguistic Studies

  • ISSN

    1815-3070

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    43

  • Číslo periodika v rámci svazku

    květen

  • Stát vydavatele periodika

    UA - Ukrajina

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    164-185

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus