Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The application of METRO model to the Czech road data ? preliminary results

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378289%3A_____%2F12%3A00390799" target="_blank" >RIV/68378289:_____/12:00390799 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The application of METRO model to the Czech road data ? preliminary results

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The goal of this paper is to adopt the METRo model to Czech road data and to present the first experiences. The METRo, a physically based model developed by the Meteorological Service of Canada, produces a 30-hours forecast of road conditions and its temperature. The METRo requires measurements from the road weather stations and forecasts of a numerical weather prediction model as an input data. This first test was performed with road data for the Svojkovice station located at 70.3 km of the motorway D5(Prague-Plzeň) and the ALADIN-CZ NWP model forecasts were used. The test was performed for data from the winter 2009/2010. The forecasted surface temperature yielded higher values comparing to the measured ones during the daytime and lower values duringthe night time. These differences were more pronounced when considering the beginning (October) and the end (March) of the winter season only as a probable impact of high insolation. The accuracy of the forecasted road conditions express

  • Název v anglickém jazyce

    The application of METRO model to the Czech road data ? preliminary results

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of this paper is to adopt the METRo model to Czech road data and to present the first experiences. The METRo, a physically based model developed by the Meteorological Service of Canada, produces a 30-hours forecast of road conditions and its temperature. The METRo requires measurements from the road weather stations and forecasts of a numerical weather prediction model as an input data. This first test was performed with road data for the Svojkovice station located at 70.3 km of the motorway D5(Prague-Plzeň) and the ALADIN-CZ NWP model forecasts were used. The test was performed for data from the winter 2009/2010. The forecasted surface temperature yielded higher values comparing to the measured ones during the daytime and lower values duringthe night time. These differences were more pronounced when considering the beginning (October) and the end (March) of the winter season only as a probable impact of high insolation. The accuracy of the forecasted road conditions express

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    DG - Vědy o atmosféře, meteorologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů