Vibration of a beam resting on movable supports and subjected to moving loads
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378297%3A_____%2F14%3A00429323" target="_blank" >RIV/68378297:_____/14:00429323 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://paginas.fe.up.pt/eurodyn2014/CD/papers/190_MS06_ABS_1291.pdf" target="_blank" >http://paginas.fe.up.pt/eurodyn2014/CD/papers/190_MS06_ABS_1291.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Vibration of a beam resting on movable supports and subjected to moving loads
Popis výsledku v původním jazyce
The paper derives the equations for a beam subjected to a row of moving forces and simultaneous vertical motions of its supports. The very simple mathematical model is set up and the decomposition method is applied to the problem. The simply supported beam represent short to medium span bridge. The train effect consists of a long sequence of axle forces or their groups in regular distances, which can bring the bridges intensive vibration. The earthquake is idealized as a finite sum of harmonic movementsof individual supports modulated by a slowly variable function. The numerical calculations were performed for both the concrete and steel bridges of spans 5 to 50 m subjected to the three types of high-speed trains (ICE, Eurostar/TGV and Talgo AV2) running at speeds 5 to 250 km/h. Influence of synchronization of train and earthquake attack is briefly analyzed. The effect of several other parameters is shown and discussed.
Název v anglickém jazyce
Vibration of a beam resting on movable supports and subjected to moving loads
Popis výsledku anglicky
The paper derives the equations for a beam subjected to a row of moving forces and simultaneous vertical motions of its supports. The very simple mathematical model is set up and the decomposition method is applied to the problem. The simply supported beam represent short to medium span bridge. The train effect consists of a long sequence of axle forces or their groups in regular distances, which can bring the bridges intensive vibration. The earthquake is idealized as a finite sum of harmonic movementsof individual supports modulated by a slowly variable function. The numerical calculations were performed for both the concrete and steel bridges of spans 5 to 50 m subjected to the three types of high-speed trains (ICE, Eurostar/TGV and Talgo AV2) running at speeds 5 to 250 km/h. Influence of synchronization of train and earthquake attack is briefly analyzed. The effect of several other parameters is shown and discussed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GC13-34405J" target="_blank" >GC13-34405J: Náhodné kmitání prutových konstrukcí způsobené kombinací pohyblivého zatížení a větru.</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 9th International Conference on Structural Dynamics. EURODYN 2014
ISBN
978-972-752-165-4
ISSN
2311-9020
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1361-1368
Název nakladatele
European Association for Structural Dynamics (EASD)
Místo vydání
Porto
Místo konání akce
Porto
Datum konání akce
30. 6. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000354786601096