Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Flutter and galloping of cable-supported bridges with porous wind barriers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378297%3A_____%2F17%3A00480892" target="_blank" >RIV/68378297:_____/17:00480892 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S016761051730435X" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S016761051730435X</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.jweia.2017.10.012" target="_blank" >10.1016/j.jweia.2017.10.012</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Flutter and galloping of cable-supported bridges with porous wind barriers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Wind-tunnel experiments are carried out to analyze the influence of wind-barrier porosity and height on aerodynamic and aeroelastic characteristics of wide long-span cable-supported bridges. The experiments are carried out on sectional models of the Golden Gate Bridge (USA), Kao-Pin Hsi Bridge (Taiwan), and Great Belt Bridge (Denmark). The bridge-deck section models are equipped with the wind-barrier models at the windward (leading) edge of the studied sections. The experimental results indicate that the effects of wind barriers on galloping sensitivity of studied bridge decks are rather negligible, while bridge decks become quite prone to flutter for wind barriers placed at their windward edge. These trends are more exhibited for more-solid wind barriers. The effects of increasing wind-barrier height are not unambiguous, as they are simultaneously influenced by the aerodynamic shape of bridge decks as well.

  • Název v anglickém jazyce

    Flutter and galloping of cable-supported bridges with porous wind barriers

  • Popis výsledku anglicky

    Wind-tunnel experiments are carried out to analyze the influence of wind-barrier porosity and height on aerodynamic and aeroelastic characteristics of wide long-span cable-supported bridges. The experiments are carried out on sectional models of the Golden Gate Bridge (USA), Kao-Pin Hsi Bridge (Taiwan), and Great Belt Bridge (Denmark). The bridge-deck section models are equipped with the wind-barrier models at the windward (leading) edge of the studied sections. The experimental results indicate that the effects of wind barriers on galloping sensitivity of studied bridge decks are rather negligible, while bridge decks become quite prone to flutter for wind barriers placed at their windward edge. These trends are more exhibited for more-solid wind barriers. The effects of increasing wind-barrier height are not unambiguous, as they are simultaneously influenced by the aerodynamic shape of bridge decks as well.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Wind Engineering and Industrial Aerodynamics

  • ISSN

    0167-6105

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    171

  • Číslo periodika v rámci svazku

    December

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    304-318

  • Kód UT WoS článku

    000418967200024

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85032019814