Proposal for loading tests of bridges - simulation and laboratory experiments
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378297%3A_____%2F18%3A00489611" target="_blank" >RIV/68378297:_____/18:00489611 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.engmech.cz/improc/2018/65.pdf" target="_blank" >http://www.engmech.cz/improc/2018/65.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21495/91-8-65" target="_blank" >10.21495/91-8-65</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Proposal for loading tests of bridges - simulation and laboratory experiments
Popis výsledku v původním jazyce
A new dynamic load testing of bridges is proposed and theoretically investigated. A transient analysis of passing vehicle over a bridge in ANSYS and an analytical program in MATLAB for the transient solution of piecewise linear mechanical structures were developed to assess the effects of the proposed dynamic load on a bridge model. According to the first laboratory experiments, it seems that the proposed travelling impulse load could surpass some of the shortcomings and limitations of the currently applied methods of bridge testing. The investigation is a part of a project aimed at drive-by identification of dynamic properties of bridges and further experimental and analytical research will follow.
Název v anglickém jazyce
Proposal for loading tests of bridges - simulation and laboratory experiments
Popis výsledku anglicky
A new dynamic load testing of bridges is proposed and theoretically investigated. A transient analysis of passing vehicle over a bridge in ANSYS and an analytical program in MATLAB for the transient solution of piecewise linear mechanical structures were developed to assess the effects of the proposed dynamic load on a bridge model. According to the first laboratory experiments, it seems that the proposed travelling impulse load could surpass some of the shortcomings and limitations of the currently applied methods of bridge testing. The investigation is a part of a project aimed at drive-by identification of dynamic properties of bridges and further experimental and analytical research will follow.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GC17-26353J" target="_blank" >GC17-26353J: Teoretické prediktivní modely interakce proměnného a pohyblivého zatížení využitelné v monitoringu mostních konstrukcí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Engineering mechanics 2018. Book of full texts
ISBN
978-80-86246-88-8
ISSN
1805-8248
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
65-68
Název nakladatele
Institute of Theoretical and Applied Mechanics of the Czech Academy of Sciences
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Svratka
Datum konání akce
14. 5. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000465489800016