Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Experimental verifications for indirect bridge frequency measurement

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378297%3A_____%2F18%3A00499401" target="_blank" >RIV/68378297:_____/18:00499401 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Experimental verifications for indirect bridge frequency measurement

  • Popis výsledku v původním jazyce

    According to the idea of indirect bridge frequency measurement proposed by Yang and co-workers a moving test vehicle can be regarded as a message receiver to detect vibration data of the bridge that it passed. In the present study, an experimental setup will be carried out for indirect frequency measurement of a simply supported beam using a passing test vehicle with the feature of adjustable frequencies. The test vehicle is design as a single-degree-of-freedom unit in vertical vibration and guided by a set of tensile strings in self-equilibrium state so that it can drive the vehicle to move along the beam axis with full contact. To remain the test vehicle running over the beam at constant speed, this study proposed a set of cantilever spiral spring devices to adjust the frequency by regulating the arch length of the spiral springs. From the present experimental results, the indirect bridge inspection method is applicable to frequency monitoring of a bridge. Moreover, the harder stiffness adjusted by the spiral spring device can give a more accurate prediction for measuring bridge frequencies than the softer one.

  • Název v anglickém jazyce

    Experimental verifications for indirect bridge frequency measurement

  • Popis výsledku anglicky

    According to the idea of indirect bridge frequency measurement proposed by Yang and co-workers a moving test vehicle can be regarded as a message receiver to detect vibration data of the bridge that it passed. In the present study, an experimental setup will be carried out for indirect frequency measurement of a simply supported beam using a passing test vehicle with the feature of adjustable frequencies. The test vehicle is design as a single-degree-of-freedom unit in vertical vibration and guided by a set of tensile strings in self-equilibrium state so that it can drive the vehicle to move along the beam axis with full contact. To remain the test vehicle running over the beam at constant speed, this study proposed a set of cantilever spiral spring devices to adjust the frequency by regulating the arch length of the spiral springs. From the present experimental results, the indirect bridge inspection method is applicable to frequency monitoring of a bridge. Moreover, the harder stiffness adjusted by the spiral spring device can give a more accurate prediction for measuring bridge frequencies than the softer one.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GC17-26353J" target="_blank" >GC17-26353J: Teoretické prediktivní modely interakce proměnného a pohyblivého zatížení využitelné v monitoringu mostních konstrukcí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů