Experiment of an SDF test vehicle for indirect bridge frequency measurement
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378297%3A_____%2F23%3A00579328" target="_blank" >RIV/68378297:_____/23:00579328 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1063/5.0184402" target="_blank" >https://doi.org/10.1063/5.0184402</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1063/5.0184402" target="_blank" >10.1063/5.0184402</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Experiment of an SDF test vehicle for indirect bridge frequency measurement
Popis výsledku v původním jazyce
According to the idea of indirect bridge frequency measurement, a moving test vehicle can be regarded as a message receiver used to detect vibration data of the bridge that it passes over. In the present study, an experimental setup was produced for the indirect frequency measurement of a simply supported beam using a passing test vehicle with the features of adjustable frequencies and moving speeds. The test vehicle was designed as a single-degree-of-freedom system with vertical vibration and guided by a set of tensile cables that move the vehicle along the beam axis while maintaining full contact with it. The presented experimental results demonstrate that the indirect bridge inspection method is applicable to frequency monitoring of bridges.
Název v anglickém jazyce
Experiment of an SDF test vehicle for indirect bridge frequency measurement
Popis výsledku anglicky
According to the idea of indirect bridge frequency measurement, a moving test vehicle can be regarded as a message receiver used to detect vibration data of the bridge that it passes over. In the present study, an experimental setup was produced for the indirect frequency measurement of a simply supported beam using a passing test vehicle with the features of adjustable frequencies and moving speeds. The test vehicle was designed as a single-degree-of-freedom system with vertical vibration and guided by a set of tensile cables that move the vehicle along the beam axis while maintaining full contact with it. The presented experimental results demonstrate that the indirect bridge inspection method is applicable to frequency monitoring of bridges.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GC21-32122J" target="_blank" >GC21-32122J: Monitorování stavu závěsné mostni konstrukce skenování vozidlem</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
AIP Conference Proceeding
ISBN
978-0-7354-4761-5
ISSN
0094-243X
e-ISSN
1551-7616
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
020042
Název nakladatele
AIP Publishing
Místo vydání
Melville
Místo konání akce
Štrbské Pleso
Datum konání akce
12. 10. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—