Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Susceptibility of U-profiles with different geometry and porosity to galloping

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378297%3A_____%2F20%3A00534317" target="_blank" >RIV/68378297:_____/20:00534317 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://generalconferencefiles.s3-eu-west-1.amazonaws.com/eurodyn_2020_ebook_procedings_vol1.pdf" target="_blank" >https://generalconferencefiles.s3-eu-west-1.amazonaws.com/eurodyn_2020_ebook_procedings_vol1.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Susceptibility of U-profiles with different geometry and porosity to galloping

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The proposed paper deals with the experimental investigation of the susceptibility of the set of slender beams having different U-shaped cross-sections typical, e.g., for footbridges and bridge decks with railings or with wind barriers, to the classical galloping. In particular, the influence of the depth of U-shaped profiles having constant side ratio equal to 2 onto aerodynamic drag and lift coefficients was tested in the wind tunnel. Moreover, the effect of the porosity of the vertical sides of U-shaped cross-sections on these coefficients and galloping stability was also studied. The analysis of the proneness of investigated non-porous U-beams to galloping based on the classical quasi-steady theory indicates that the influence of the depth is minimal. On the other hand, when the vertical sides of U-profiles are porous, the depth represents an important factor influencing the size and angular range of positive slope of the transversal force coefficient. The comparison with the outcomes from the tests of the prisms with rectangular cross-sections is also presented and the differences are discussed in detail.

  • Název v anglickém jazyce

    Susceptibility of U-profiles with different geometry and porosity to galloping

  • Popis výsledku anglicky

    The proposed paper deals with the experimental investigation of the susceptibility of the set of slender beams having different U-shaped cross-sections typical, e.g., for footbridges and bridge decks with railings or with wind barriers, to the classical galloping. In particular, the influence of the depth of U-shaped profiles having constant side ratio equal to 2 onto aerodynamic drag and lift coefficients was tested in the wind tunnel. Moreover, the effect of the porosity of the vertical sides of U-shaped cross-sections on these coefficients and galloping stability was also studied. The analysis of the proneness of investigated non-porous U-beams to galloping based on the classical quasi-steady theory indicates that the influence of the depth is minimal. On the other hand, when the vertical sides of U-profiles are porous, the depth represents an important factor influencing the size and angular range of positive slope of the transversal force coefficient. The comparison with the outcomes from the tests of the prisms with rectangular cross-sections is also presented and the differences are discussed in detail.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA19-21817S" target="_blank" >GA19-21817S: Neholonomní interakce a dynamická stabilita aeroelastických soustav</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EURODYN 2020. Proceedings of the XI International conference on structural dynamics

  • ISBN

    978-618-85072-0-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    621-630

  • Název nakladatele

    National Technical University of Athens (NTUA)

  • Místo vydání

    Athens

  • Místo konání akce

    Athény

  • Datum konání akce

    23. 11. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku