Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aerodynamic wind tunnel testing of U-beams

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378297%3A_____%2F21%3A00547580" target="_blank" >RIV/68378297:_____/21:00547580 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.kme.zcu.cz/compmech/info_sborniky.php" target="_blank" >https://www.kme.zcu.cz/compmech/info_sborniky.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Aerodynamic wind tunnel testing of U-beams

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents the outcomes from the experimental testing of the set of slender U-beams in the climatic wind tunnel. All analysed beams have identical basic geometry with the U-shaped cross section given by the side ratio equal to 2 (having the short side perpendicular to the flow), but they differ in the porosity of their flanges and in the depth of their profile. Two depths of the U-profile combined with six different levels of flange porosity are analysed. The U-beams were tested in the smooth flow in order to determine their aerodynamic coefficients for various angles of wind attack. The influences of the depth and porosity onto these coefficients are studied in detail. Moreover, the susceptibility of each individual case to transversal galloping is assessed based on the classical quasi-steady theory. The comparison with the results from the aerodynamic tests of the prisms with rectangular cross-sections having side rations equal to two, four and six is also given and discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    Aerodynamic wind tunnel testing of U-beams

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents the outcomes from the experimental testing of the set of slender U-beams in the climatic wind tunnel. All analysed beams have identical basic geometry with the U-shaped cross section given by the side ratio equal to 2 (having the short side perpendicular to the flow), but they differ in the porosity of their flanges and in the depth of their profile. Two depths of the U-profile combined with six different levels of flange porosity are analysed. The U-beams were tested in the smooth flow in order to determine their aerodynamic coefficients for various angles of wind attack. The influences of the depth and porosity onto these coefficients are studied in detail. Moreover, the susceptibility of each individual case to transversal galloping is assessed based on the classical quasi-steady theory. The comparison with the results from the aerodynamic tests of the prisms with rectangular cross-sections having side rations equal to two, four and six is also given and discussed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA19-21817S" target="_blank" >GA19-21817S: Neholonomní interakce a dynamická stabilita aeroelastických soustav</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Computational mechanics 2021. Proceedings of computational mechanics 2021

  • ISBN

    978-80-261-1059-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    85-88

  • Název nakladatele

    University of West Bohemia

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Místo konání akce

    Srní

  • Datum konání akce

    8. 11. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku