Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A simplified method to assess vehicle-bridge interaction for train-induced vibration of light-weight railway bridges

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378297%3A_____%2F22%3A00564548" target="_blank" >RIV/68378297:_____/22:00564548 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1080/02533839.2022.2126400" target="_blank" >https://doi.org/10.1080/02533839.2022.2126400</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/02533839.2022.2126400" target="_blank" >10.1080/02533839.2022.2126400</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A simplified method to assess vehicle-bridge interaction for train-induced vibration of light-weight railway bridges

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Moving constant load (MCL) models, which neglect dynamic effects of moving vehicles, are widely adopted for train-induced vibration analysis of railway bridges in current high-speed rail codes, such as Eurocode or UIC code, for simplicity in modeling trainloads to carry out response analysis of bridges. However, for light-weight highspeed railway bridge structures, such as single-track steel bridges, train-induced resonance on bridges would be overestimated if the dynamic vehicle–bridge interactions (VBI) were neglected. To assess such VBI benefits on resonance reduction of railway bridges using MCL model, this paper presents an analytical strategy to determine the equivalent additional structural damping ratios and modal masses on the bridge deck. According to the numerical validation supplied by two types of bridges, i.e. simple beam and truss bridge, the proposed approach was successfully demonstrated to account for the VBI benefits on resonance reduction of light-weight bridges under moving trains using MCL models.

  • Název v anglickém jazyce

    A simplified method to assess vehicle-bridge interaction for train-induced vibration of light-weight railway bridges

  • Popis výsledku anglicky

    Moving constant load (MCL) models, which neglect dynamic effects of moving vehicles, are widely adopted for train-induced vibration analysis of railway bridges in current high-speed rail codes, such as Eurocode or UIC code, for simplicity in modeling trainloads to carry out response analysis of bridges. However, for light-weight highspeed railway bridge structures, such as single-track steel bridges, train-induced resonance on bridges would be overestimated if the dynamic vehicle–bridge interactions (VBI) were neglected. To assess such VBI benefits on resonance reduction of railway bridges using MCL model, this paper presents an analytical strategy to determine the equivalent additional structural damping ratios and modal masses on the bridge deck. According to the numerical validation supplied by two types of bridges, i.e. simple beam and truss bridge, the proposed approach was successfully demonstrated to account for the VBI benefits on resonance reduction of light-weight bridges under moving trains using MCL models.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GC21-32122J" target="_blank" >GC21-32122J: Monitorování stavu závěsné mostni konstrukce skenování vozidlem</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of the Chinese Institute of Engineers

  • ISSN

    0253-3839

  • e-ISSN

    2158-7299

  • Svazek periodika

    45

  • Číslo periodika v rámci svazku

    8

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    651-660

  • Kód UT WoS článku

    000868435000001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85139912938