A quasi-vehicle/bridge interaction model for high speed railways
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378297%3A_____%2F15%3A00444832" target="_blank" >RIV/68378297:_____/15:00444832 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://journals.cambridge.org/action/displayAbstract?fromPage=online&aid=9645645&fileId=S1727719114000896" target="_blank" >http://journals.cambridge.org/action/displayAbstract?fromPage=online&aid=9645645&fileId=S1727719114000896</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1017/jmech.2014.89" target="_blank" >10.1017/jmech.2014.89</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A quasi-vehicle/bridge interaction model for high speed railways
Popis výsledku v původním jazyce
Vehicle response is served as a reference to evaluate riding comfort of passengers and running safety of moving carriages for high speed trains. In analyzing the vehicle-bridge interaction (VBI) problems, two sets of coupled equations of motion for running vehicles and bridge need to be solved and the VBI system matrices must be updated and factorized at each time step in a time-history analysis. This paper proposed a quasi-VBI model to abridge the complicated computational process, in which the bridgeis subjected to only moving static forces of the train loadings, and the moving vehicle over it is excited by the corresponding feedback bridge response. To examine the interacting degree of the vehicle with the bridge, a coupling evaluation index (CEI)is defined as a quantitative assessment of the VBI system. The numerical parametric studies reveal that (1) the mass ratio of vehicle to bridge is the most sensitive parameter affecting the bridge response; (2) increasing bridge damping c
Název v anglickém jazyce
A quasi-vehicle/bridge interaction model for high speed railways
Popis výsledku anglicky
Vehicle response is served as a reference to evaluate riding comfort of passengers and running safety of moving carriages for high speed trains. In analyzing the vehicle-bridge interaction (VBI) problems, two sets of coupled equations of motion for running vehicles and bridge need to be solved and the VBI system matrices must be updated and factorized at each time step in a time-history analysis. This paper proposed a quasi-VBI model to abridge the complicated computational process, in which the bridgeis subjected to only moving static forces of the train loadings, and the moving vehicle over it is excited by the corresponding feedback bridge response. To examine the interacting degree of the vehicle with the bridge, a coupling evaluation index (CEI)is defined as a quantitative assessment of the VBI system. The numerical parametric studies reveal that (1) the mass ratio of vehicle to bridge is the most sensitive parameter affecting the bridge response; (2) increasing bridge damping c
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA103%2F08%2F1340" target="_blank" >GA103/08/1340: Únavová odolnost ocelových ortotropních mostovek</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Mechanics
ISSN
1727-7191
e-ISSN
—
Svazek periodika
31
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
217-225
Kód UT WoS článku
000352181600011
EID výsledku v databázi Scopus
—