Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A quasi-vehicle/bridge interaction model for high speed railways

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378297%3A_____%2F15%3A00444832" target="_blank" >RIV/68378297:_____/15:00444832 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://journals.cambridge.org/action/displayAbstract?fromPage=online&aid=9645645&fileId=S1727719114000896" target="_blank" >http://journals.cambridge.org/action/displayAbstract?fromPage=online&aid=9645645&fileId=S1727719114000896</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1017/jmech.2014.89" target="_blank" >10.1017/jmech.2014.89</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A quasi-vehicle/bridge interaction model for high speed railways

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vehicle response is served as a reference to evaluate riding comfort of passengers and running safety of moving carriages for high speed trains. In analyzing the vehicle-bridge interaction (VBI) problems, two sets of coupled equations of motion for running vehicles and bridge need to be solved and the VBI system matrices must be updated and factorized at each time step in a time-history analysis. This paper proposed a quasi-VBI model to abridge the complicated computational process, in which the bridgeis subjected to only moving static forces of the train loadings, and the moving vehicle over it is excited by the corresponding feedback bridge response. To examine the interacting degree of the vehicle with the bridge, a coupling evaluation index (CEI)is defined as a quantitative assessment of the VBI system. The numerical parametric studies reveal that (1) the mass ratio of vehicle to bridge is the most sensitive parameter affecting the bridge response; (2) increasing bridge damping c

  • Název v anglickém jazyce

    A quasi-vehicle/bridge interaction model for high speed railways

  • Popis výsledku anglicky

    Vehicle response is served as a reference to evaluate riding comfort of passengers and running safety of moving carriages for high speed trains. In analyzing the vehicle-bridge interaction (VBI) problems, two sets of coupled equations of motion for running vehicles and bridge need to be solved and the VBI system matrices must be updated and factorized at each time step in a time-history analysis. This paper proposed a quasi-VBI model to abridge the complicated computational process, in which the bridgeis subjected to only moving static forces of the train loadings, and the moving vehicle over it is excited by the corresponding feedback bridge response. To examine the interacting degree of the vehicle with the bridge, a coupling evaluation index (CEI)is defined as a quantitative assessment of the VBI system. The numerical parametric studies reveal that (1) the mass ratio of vehicle to bridge is the most sensitive parameter affecting the bridge response; (2) increasing bridge damping c

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA103%2F08%2F1340" target="_blank" >GA103/08/1340: Únavová odolnost ocelových ortotropních mostovek</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Mechanics

  • ISSN

    1727-7191

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    31

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    217-225

  • Kód UT WoS článku

    000352181600011

  • EID výsledku v databázi Scopus