Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Probabilistic assessment of the equilibrium of a steel railway bridge based on wind tunnel and traffic records

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378297%3A_____%2F24%3A00576868" target="_blank" >RIV/68378297:_____/24:00576868 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21110/24:00366853 RIV/68407700:21610/24:00366853

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1080/10168664.2023.2188341" target="_blank" >https://doi.org/10.1080/10168664.2023.2188341</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/10168664.2023.2188341" target="_blank" >10.1080/10168664.2023.2188341</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Probabilistic assessment of the equilibrium of a steel railway bridge based on wind tunnel and traffic records

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The European railway network includes many steel truss girder bridges, often dating back to the end of the nineteenth century. Assessment by the partial factor method according to Eurocodes often reveals insufficient reliability of these bridges. In particular, they fail to satisfy the equilibrium limit state when a strong wind occurs simultaneously with an unloaded train crossing the bridge. To avoid unnecessary structural interventions and expensive traffic restrictions, representative types of these bridges are tested in a wind tunnel to refine the force coefficients of wind pressure for the specific shape of the bridge and selected types of lightweight train. The values of force coefficients based on wind tunnel tests correspond to 70–80% of those provided in EN 1991–1–4. Traffic flow records for the railway line under consideration are then utilised to obtain distributions of weights and heights of lightweight trains. Detailed probabilistic analysis focused on a long-span truss bridge with an intermediate bridge deck demonstrates that the reliability of this bridge is close to the target reliability level when wind tunnel force coefficients are considered along with site-specific free-field wind and railway traffic records.

  • Název v anglickém jazyce

    Probabilistic assessment of the equilibrium of a steel railway bridge based on wind tunnel and traffic records

  • Popis výsledku anglicky

    The European railway network includes many steel truss girder bridges, often dating back to the end of the nineteenth century. Assessment by the partial factor method according to Eurocodes often reveals insufficient reliability of these bridges. In particular, they fail to satisfy the equilibrium limit state when a strong wind occurs simultaneously with an unloaded train crossing the bridge. To avoid unnecessary structural interventions and expensive traffic restrictions, representative types of these bridges are tested in a wind tunnel to refine the force coefficients of wind pressure for the specific shape of the bridge and selected types of lightweight train. The values of force coefficients based on wind tunnel tests correspond to 70–80% of those provided in EN 1991–1–4. Traffic flow records for the railway line under consideration are then utilised to obtain distributions of weights and heights of lightweight trains. Detailed probabilistic analysis focused on a long-span truss bridge with an intermediate bridge deck demonstrates that the reliability of this bridge is close to the target reliability level when wind tunnel force coefficients are considered along with site-specific free-field wind and railway traffic records.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Structural Engineering International

  • ISSN

    1016-8664

  • e-ISSN

    1683-0350

  • Svazek periodika

    34

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    34-44

  • Kód UT WoS článku

    001019893800001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85163773671