Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hidden safety in equilibrium verification of a steel bridge based on wind tunnel testing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F19%3A00325380" target="_blank" >RIV/68407700:21110/19:00325380 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21610/19:00325380

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Hidden safety in equilibrium verification of a steel bridge based on wind tunnel testing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The Cervena Bridge is a steel truss bridge built in the Czech Republic in 1886. The assessment by the partial factor method in Eurocodes reveals its insufficient reliability. In particular the bridge fails to satisfy the equilibrium limit state when strong wind occurs simultaneously with an unloaded train on the bridge. To avoid structural interventions or expensive traffic restrictions, a model of the bridge is tested in a wind tunnel to obtain force coefficients of wind pressure for the specific shape of the bridge and selected types of light-weight trains. The values of force coefficients based on wind tunnel tests correspond to 70–80% of those provided in EN 1991-1-4. Traffic flow records for the railway line under consideration are utilised to obtain distributions of weights and heights of light-weight trains. Detailed probabilistic analysis reveals that bridge reliability is close to the target level when the wind tunnel force coefficients are considered along with free-field wind and railway traffic records. It is shown that case-specific information may help to reduce numerous “hidden safeties” in reliability assessments, often included in the models for permanent actions and geometry, wind pressure, traffic load, and the combination of the last two.

  • Název v anglickém jazyce

    Hidden safety in equilibrium verification of a steel bridge based on wind tunnel testing

  • Popis výsledku anglicky

    The Cervena Bridge is a steel truss bridge built in the Czech Republic in 1886. The assessment by the partial factor method in Eurocodes reveals its insufficient reliability. In particular the bridge fails to satisfy the equilibrium limit state when strong wind occurs simultaneously with an unloaded train on the bridge. To avoid structural interventions or expensive traffic restrictions, a model of the bridge is tested in a wind tunnel to obtain force coefficients of wind pressure for the specific shape of the bridge and selected types of light-weight trains. The values of force coefficients based on wind tunnel tests correspond to 70–80% of those provided in EN 1991-1-4. Traffic flow records for the railway line under consideration are utilised to obtain distributions of weights and heights of light-weight trains. Detailed probabilistic analysis reveals that bridge reliability is close to the target level when the wind tunnel force coefficients are considered along with free-field wind and railway traffic records. It is shown that case-specific information may help to reduce numerous “hidden safeties” in reliability assessments, often included in the models for permanent actions and geometry, wind pressure, traffic load, and the combination of the last two.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Life-Cycle Analysis and Assessment in Civil Engineering. Towards an Integrated Vision

  • ISBN

    978-1-138-62633-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    307-313

  • Název nakladatele

    Taylor & Francis/Balkema

  • Místo vydání

    Leiden

  • Místo konání akce

    Ghent

  • Datum konání akce

    28. 10. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000471120400036