Galloping of insulated bundled overhead line simplified analysis
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378297%3A_____%2F24%3A00585979" target="_blank" >RIV/68378297:_____/24:00585979 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.21495/em2024-126" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21495/em2024-126</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21495/em2024-126" target="_blank" >10.21495/em2024-126</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Galloping of insulated bundled overhead line simplified analysis
Popis výsledku v původním jazyce
Our paper provides an analysis of the susceptibility of a particular bundled overhead line to galloping. It presents a case study of an aerial bundled cable, consisting of four conductors insulated by polyethylene, and used for low-voltage power lines. The susceptibility to loss of stability is analyzed for cable without and with simulated icing observed on similar real conductors. In the first case, the proneness to galloping was excluded based on the results of CFD simulation and the Den Hartog criterion. In latter case, the possible occurrence of galloping was confirmed. The critical wind velocity for the ice-covered cable was calculated utilizing quasi-steady theory. Finally, the amplitudes of limit cycle oscillation for supercritical wind speeds were estimated based on simplified numerical analysis.
Název v anglickém jazyce
Galloping of insulated bundled overhead line simplified analysis
Popis výsledku anglicky
Our paper provides an analysis of the susceptibility of a particular bundled overhead line to galloping. It presents a case study of an aerial bundled cable, consisting of four conductors insulated by polyethylene, and used for low-voltage power lines. The susceptibility to loss of stability is analyzed for cable without and with simulated icing observed on similar real conductors. In the first case, the proneness to galloping was excluded based on the results of CFD simulation and the Den Hartog criterion. In latter case, the possible occurrence of galloping was confirmed. The critical wind velocity for the ice-covered cable was calculated utilizing quasi-steady theory. Finally, the amplitudes of limit cycle oscillation for supercritical wind speeds were estimated based on simplified numerical analysis.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA24-13061S" target="_blank" >GA24-13061S: Kombinované účinky aeroelastických nestabilit na stavební konstrukce</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Engineering mechanics 2024. Book of full texts
ISBN
978-80-214-6235-9
ISSN
1805-8248
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
126-129
Název nakladatele
Brno University of Technology
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Milovy
Datum konání akce
14. 5. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—