Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Case study of galloping in a low-voltage insulated bundled overhead line

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378297%3A_____%2F24%3A00600488" target="_blank" >RIV/68378297:_____/24:00600488 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Case study of galloping in a low-voltage insulated bundled overhead line

  • Popis výsledku v původním jazyce

    An analysis of the susceptibility of a bundled overhead line to galloping is presented, focusing on a case study of an aerial cable composed of four conductors insulated with polyethylene, used in low-voltage power lines. The susceptibility to instability is analyzed for the cable both with and without simulated icing, as observed on similar real conductors. In the first case, the proneness to galloping was ruled out based on the results of a CFD simulation and the Den Hartog criterion. In the second case, the potential for galloping was confirmed. The critical wind velocity for the ice-covered cable was calculated using quasi-steady theory. Finally, the amplitudes of limit cycle oscillation for supercritical wind speeds were estimated through a simplified numerical analysis. Numerical simulations were also carried out for several different angles of attack—i.e., various rotational angles of the line's cross-section relative to the wind direction—particularly close to the critical angles, to determine and analyze the maximum possible dynamic response.

  • Název v anglickém jazyce

    Case study of galloping in a low-voltage insulated bundled overhead line

  • Popis výsledku anglicky

    An analysis of the susceptibility of a bundled overhead line to galloping is presented, focusing on a case study of an aerial cable composed of four conductors insulated with polyethylene, used in low-voltage power lines. The susceptibility to instability is analyzed for the cable both with and without simulated icing, as observed on similar real conductors. In the first case, the proneness to galloping was ruled out based on the results of a CFD simulation and the Den Hartog criterion. In the second case, the potential for galloping was confirmed. The critical wind velocity for the ice-covered cable was calculated using quasi-steady theory. Finally, the amplitudes of limit cycle oscillation for supercritical wind speeds were estimated through a simplified numerical analysis. Numerical simulations were also carried out for several different angles of attack—i.e., various rotational angles of the line's cross-section relative to the wind direction—particularly close to the critical angles, to determine and analyze the maximum possible dynamic response.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA24-13061S" target="_blank" >GA24-13061S: Kombinované účinky aeroelastických nestabilit na stavební konstrukce</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Computational mechanics 2024. Proceedings of computational mechanics 2024

  • ISBN

    978-80-261-1249-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    40-43

  • Název nakladatele

    University of West Bohemia

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Místo konání akce

    Srní

  • Datum konání akce

    4. 11. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku