Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The influence of the blockage effect on the aerodynamic characteristics of the bluff body in the air flow

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378297%3A_____%2F24%3A00600493" target="_blank" >RIV/68378297:_____/24:00600493 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The influence of the blockage effect on the aerodynamic characteristics of the bluff body in the air flow

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Experiments on airflow around bluff bodies were conducted in a confined space in a wind tunnel. The presence of the body induces the blockage effect—reducing the cross-sectional area of the tunnel and causing an increase in flow velocity. 2D simulations of flow around sharply edged bodies (a rectangle with a 2:1 side ratio and a U-profile with a non-porous barrier) were performed at various angles of attack using the RANS k-ω SST model to evaluate the influence of the blockage effect. Two different computational domains were used: the first, with spacing between confining walls matching the actual dimensions of the wind tunnel at our institute (1.9 m), and the second, with a width of 7.5 m, assuming the blockage effect to be negligible in this case. The mean drag and lift coefficients, fluctuating lift coefficient, and Strouhal number were evaluated for both cases.

  • Název v anglickém jazyce

    The influence of the blockage effect on the aerodynamic characteristics of the bluff body in the air flow

  • Popis výsledku anglicky

    Experiments on airflow around bluff bodies were conducted in a confined space in a wind tunnel. The presence of the body induces the blockage effect—reducing the cross-sectional area of the tunnel and causing an increase in flow velocity. 2D simulations of flow around sharply edged bodies (a rectangle with a 2:1 side ratio and a U-profile with a non-porous barrier) were performed at various angles of attack using the RANS k-ω SST model to evaluate the influence of the blockage effect. Two different computational domains were used: the first, with spacing between confining walls matching the actual dimensions of the wind tunnel at our institute (1.9 m), and the second, with a width of 7.5 m, assuming the blockage effect to be negligible in this case. The mean drag and lift coefficients, fluctuating lift coefficient, and Strouhal number were evaluated for both cases.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA24-13061S" target="_blank" >GA24-13061S: Kombinované účinky aeroelastických nestabilit na stavební konstrukce</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Computational mechanics 2024. Proceedings of computational mechanics 2024

  • ISBN

    978-80-261-1249-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    68-71

  • Název nakladatele

    University of West Bohemia

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Místo konání akce

    Srní

  • Datum konání akce

    4. 11. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku