Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Block Pavements, Design Considerations

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F03%3A07093175" target="_blank" >RIV/68407700:21110/03:07093175 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Block Pavements, Design Considerations

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the paper, the different approach to the block pavement performance evaluation is proposed: (a) macromechanical properties of the block layer are determined using microstructural modelling, which results in transversely isotropic material model for the block layer mechanical behaviour, (b) the generalized pavement computational layered model is used, allowing isotropic as well as transversally isotropic layers, to calculate required strains in order to evaluate pavement performance from the standardpavement design criteria. The paper is concluded with numerical study, comparing block pavement evaluation results based on different "standard" approaches with results obtained by our approach.

  • Název v anglickém jazyce

    Block Pavements, Design Considerations

  • Popis výsledku anglicky

    In the paper, the different approach to the block pavement performance evaluation is proposed: (a) macromechanical properties of the block layer are determined using microstructural modelling, which results in transversely isotropic material model for the block layer mechanical behaviour, (b) the generalized pavement computational layered model is used, allowing isotropic as well as transversally isotropic layers, to calculate required strains in order to evaluate pavement performance from the standardpavement design criteria. The paper is concluded with numerical study, comparing block pavement evaluation results based on different "standard" approaches with results obtained by our approach.

Klasifikace

  • Druh

    A - Audiovizuální tvorba

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA103%2F02%2F0396" target="_blank" >GA103/02/0396: Únava asfaltových směsí a optimalizace návrhu netuhých vozovek</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    80-86059-35-9

  • Místo vydání

    Praha

  • Název nakladatele resp. objednatele

    Not available

  • Verze

    Neuveden

  • Identifikační číslo nosiče