Vliv pohlcovače kmitů na dynamickou odezvu lávky pro pěší přes ulici "K Barrandovu" v Praze
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F06%3A01123038" target="_blank" >RIV/68407700:21110/06:01123038 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv pohlcovače kmitů na dynamickou odezvu lávky pro pěší přes ulici "K Barrandovu" v Praze
Popis výsledku v původním jazyce
Dynamická zatěžovací zkouška na lávce pro pěší, která byla nově postavena firmou METROSTAV a.s. v roce 2006 přes ulici K Barrandovu v Praze 5, byla provedena ve třech etapách. Při první etapě zkoušky byly především určeny významné vlastní frekvence příslušné ke globálním vlastním tvarům hlavní nosné konstrukce s dominantními pořadnicemi ve svislém směru a byly porovnány s odpovídajícími vypočtenými charakteristikami vlastního kmitání podle ČSN 73 6209 Změna Z1. Na základě změřených vlastních frekvencí bylo posouzeno naladění instalovaných pohlcovačů a byla navržena úprava jejich hmotnosti tak, aby se optimalizovala jejich schopnost pohlcovat kinetickou energii kmitání nosné konstrukce lávky. Při druhé etapě zkoušky byla sledována dynamická odezva zkoušené lávky s neaktivními pohlcovači na extrémní účinky skupinek vandalů.
Název v anglickém jazyce
The Influence of the Tuned Mass Damper on the Dynamic Response of the Footbridge across the Street "K Barrandovu" in Prague
Popis výsledku anglicky
A new footbridge across the street “K Barrandovu” in Prague, Czech Republic, was built by METROSTAV a.s. in 2006. According to the design, the footbridge was very dynamically sensitive to live load caused by pedestrians in the vertical direction, therefore two tuned mass absorbers (TMD) were used as one of the possible solutions to reduce vibration of the footbridge. A dynamic load test was carried out in three steps on this footbridge. The first and second part of the dynamic load test wascarried out when the TMDs were installed on the footbridge but were not in operation. During these parts of the dynamic load test, the natural modes and frequencies of the footbridge and the dynamic response onto passages of various pedestrian groups wasmeasured. The tuning of the TMDs was adjusted based on the measured data and the TMDs were put into operation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP103%2F05%2FP302" target="_blank" >GP103/05/P302: Detekce poškození prvku z předpjatého betonu na základě změny jeho dynamických vlastností</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Nové trendy ve statice a dynamice budov
ISBN
80-227-2479-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
165-168
Název nakladatele
Slovak University of Technology
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
19. 10. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—