Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výkonové zpoplatnění nákladních vozidel na síti dálnic a rychlostních silnic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F08%3A01149598" target="_blank" >RIV/68407700:21110/08:01149598 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výkonové zpoplatnění nákladních vozidel na síti dálnic a rychlostních silnic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Od ledna 2007 podléhají všechna vozidla s celkovou hmotností nad 12 tun výkonovému zpoplatnění na síti dálnic a rychlostních silnic ČR. Cílem bylo zjistit, zda nedochází ke snaze vyhnout se povinnosti placení mýtného formou objíždění zpoplatněných úseků.Výsledky prokázaly, že míra vlivu zavedení výkonového mýta na rozložení intenzit vozidel, která tomuto mýtu podléhají není příliš významná. Další rozšíření výkonového zpoplatnění v roce 2009 je plánováno pro vozidla s celkovou hmotností 3.5 - 12 t

  • Název v anglickém jazyce

    The Electronic Tollage System of Goods Vehicles on the Network of Motorways and High-speed Roads

  • Popis výsledku anglicky

    Since January 2007, all heavy goods vehicles with a total weight of over 12 tonnes have been charged with road tax in the motorway (D) and high-speed (R) road network of the Czech Republic. Toll rates are distinguished by the number of axles and emissionclasses of EURO vehicles. Since January 2008, the length of the toll D and R network (950 km) has been extended by 172 km of first-class roads. The monitoring of vehicle detour routes as one of the ways of avoiding the duty of toll payment was performed. The results did not manifest any significant permanent and intentional avoidance of toll roads by using parallel (alongside) second class roads. Tangential detour routes running along first class roads are more attractive as detour routes (10% on average). Further extension of road tax is planned for 2009 covering vehicles with a total weight of 3.5-12 t

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    70 rokov SvF STU Zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie

  • ISBN

    978-80-227-2979-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Slovenská technická univerzita, Stavebná fakulta, katedra zdravotného a environmentálneho inžinierstva

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    4. 12. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku