Optimalization of different asphalt binders
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F09%3A00160521" target="_blank" >RIV/68407700:21110/09:00160521 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Optimalization of different asphalt binders
Popis výsledku v původním jazyce
A remarkable increase in traffic volume has contributed to the severe rutting on highway and main road in The Middle east. Rutting is defined as the accumulation of small amounts of unrecoverable strain resulting from applied wheel loads to HMA pavement.Therefore, there has become a need to enhance asphalt pavement mixtures that may prone to rutting, to withstand the increase of loading, mitigate adverse affects on pavement performance and reduce occurrence of premature rutting. This study is undertaken to evaluate the properties of HMA mixes at high temperature as related to rutting problem, and to evaluate the use of suitable polymers for hot climate. Mixes ACB25 and ACW12, were designed according to SuperpaveTM mix design and modified respectivelywith Elvaloy , Polybilt and Crumb Rubber and results are being optimalized. Based on this recommendations,all selected materials were later used on highway projects.
Název v anglickém jazyce
Optimalization of different asphalt binders
Popis výsledku anglicky
A remarkable increase in traffic volume has contributed to the severe rutting on highway and main road in The Middle east. Rutting is defined as the accumulation of small amounts of unrecoverable strain resulting from applied wheel loads to HMA pavement.Therefore, there has become a need to enhance asphalt pavement mixtures that may prone to rutting, to withstand the increase of loading, mitigate adverse affects on pavement performance and reduce occurrence of premature rutting. This study is undertaken to evaluate the properties of HMA mixes at high temperature as related to rutting problem, and to evaluate the use of suitable polymers for hot climate. Mixes ACB25 and ACW12, were designed according to SuperpaveTM mix design and modified respectivelywith Elvaloy , Polybilt and Crumb Rubber and results are being optimalized. Based on this recommendations,all selected materials were later used on highway projects.
Klasifikace
Druh
Z<sub>polop</sub> - Poloprovoz
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP103%2F07%2FP537" target="_blank" >GP103/07/P537: Metodika měření komplexního modulu asfaltových směsí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
K136, Doc. Vacin, KSA - RCC/2
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Posouzeni metodiky modulu tuhosti na modifikovaných asfaltech určených pro použití v Království Saudské Arábie.
Ekonomické parametry
Bezplatné poskytnutí výsledků výzkumu
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
—
Název vlastníka
Juffali Chemical Products
Stát vlastníka
SA - Království Saúdská Arábie
Druh možnosti využití
N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)
Požadavek na licenční poplatek
—
Adresa www stránky s výsledkem
—