Rekurzivní simulace trvalých deformací vozovky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F14%3A00221858" target="_blank" >RIV/68407700:21110/14:00221858 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rekurzivní simulace trvalých deformací vozovky
Popis výsledku v původním jazyce
Česká návrhová metodika nezahrnuje posouzení vzniku trvalých deformací ve vozovce. Je k diskuzi odborné veřejnosti, zda by takové posouzení konstrukce vozovky ve vybraných případech neumožňovalo vhodnější výběr úpravy pro konkrétní typ zatížení. Tento článek se věnuje popisu metody používané v Kalifornii, USA ke stanovení vývoje trvalých deformací ve vozovce. Metoda je založena na měření smykových parametrů asfaltových hutněných směsí. Jako ukázka výstupu výpočtu jsou prezentovány data simulací hloubkykolejí programem CalME při dvou úrovních zatížení a ve třech klimatických podmínkách vyvinutým na UC, Berkeley.
Název v anglickém jazyce
Recursive simulation of pavement permanent deformation
Popis výsledku anglicky
The Czech pavement design method does not contain an assessment of pavement permanent deformations. The question the engineer may as is whether would such a methodology, in specific cases of pavement loading, prevent the early pavement rutting and provide a tool for a better technology selection. This article discuss the Californian pavement design method in regard to pavement permanent deformation. The methodology is based on asphalt mixtures shear properties. The pattern data are presented to illustrate the possible CalME program output. The pavement rutting simulations were done at two different loadings and at three climate conditions.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.30.0034" target="_blank" >EE2.3.30.0034: Podpora zkvalitnění týmů výzkumu a vývoje a rozvoj intersektorální mobility na ČVUT v Praze</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Výskum a technický rozvoj v cestnom staviteĺstve
ISBN
978-80-89565-16-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
92-99
Název nakladatele
Kongres STUDIO, spol. s r.o.
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
21. 11. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—