New Trends in Reducing Noise Emissions in Railway Track
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F10%3A00173527" target="_blank" >RIV/68407700:21110/10:00173527 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
New Trends in Reducing Noise Emissions in Railway Track
Popis výsledku v původním jazyce
An active approach to searching possibilities of reducing noise emissions is a major issue. The noise arising during the operation of rail traffic causes big problems not only in urban areas. A frequent measure to be seen along linear structures in the last years is the construction of so-called noise barriers. Depending on local noise levels, these barriers are designed in various height and material versions. Each of these barriers must comply with the regulations specified in the General Technical Conditions for Noise Barriers. The construction of these barriers in urban zones may evoke out-of-place associations in people. Noise barriers seem to divide the urban space into separate, apparently disconnected territorial units. The growing demands forsearching alternative options of reducing noise stress lead to testing new constructions and elements reducing noise emissions directly at the noise source in the rail construction.
Název v anglickém jazyce
New Trends in Reducing Noise Emissions in Railway Track
Popis výsledku anglicky
An active approach to searching possibilities of reducing noise emissions is a major issue. The noise arising during the operation of rail traffic causes big problems not only in urban areas. A frequent measure to be seen along linear structures in the last years is the construction of so-called noise barriers. Depending on local noise levels, these barriers are designed in various height and material versions. Each of these barriers must comply with the regulations specified in the General Technical Conditions for Noise Barriers. The construction of these barriers in urban zones may evoke out-of-place associations in people. Noise barriers seem to divide the urban space into separate, apparently disconnected territorial units. The growing demands forsearching alternative options of reducing noise stress lead to testing new constructions and elements reducing noise emissions directly at the noise source in the rail construction.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
IV Czech-Slovak Scientific Conference "Transport, Health and Environment"
ISBN
978-80-7399-141-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
Tribun EU s.r.o.
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Blansko
Datum konání akce
2. 11. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—