Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

New Trends in Reducing Noise Emissions in Railway Track

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F10%3A00173527" target="_blank" >RIV/68407700:21110/10:00173527 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    New Trends in Reducing Noise Emissions in Railway Track

  • Popis výsledku v původním jazyce

    An active approach to searching possibilities of reducing noise emissions is a major issue. The noise arising during the operation of rail traffic causes big problems not only in urban areas. A frequent measure to be seen along linear structures in the last years is the construction of so-called noise barriers. Depending on local noise levels, these barriers are designed in various height and material versions. Each of these barriers must comply with the regulations specified in the General Technical Conditions for Noise Barriers. The construction of these barriers in urban zones may evoke out-of-place associations in people. Noise barriers seem to divide the urban space into separate, apparently disconnected territorial units. The growing demands forsearching alternative options of reducing noise stress lead to testing new constructions and elements reducing noise emissions directly at the noise source in the rail construction.

  • Název v anglickém jazyce

    New Trends in Reducing Noise Emissions in Railway Track

  • Popis výsledku anglicky

    An active approach to searching possibilities of reducing noise emissions is a major issue. The noise arising during the operation of rail traffic causes big problems not only in urban areas. A frequent measure to be seen along linear structures in the last years is the construction of so-called noise barriers. Depending on local noise levels, these barriers are designed in various height and material versions. Each of these barriers must comply with the regulations specified in the General Technical Conditions for Noise Barriers. The construction of these barriers in urban zones may evoke out-of-place associations in people. Noise barriers seem to divide the urban space into separate, apparently disconnected territorial units. The growing demands forsearching alternative options of reducing noise stress lead to testing new constructions and elements reducing noise emissions directly at the noise source in the rail construction.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    IV Czech-Slovak Scientific Conference "Transport, Health and Environment"

  • ISBN

    978-80-7399-141-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Tribun EU s.r.o.

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Blansko

  • Datum konání akce

    2. 11. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku