The use of foam glass based aggregates for the production of ultra-lightweight porous concrete for the production of noise barrier wall panels.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F19%3APU133878" target="_blank" >RIV/00216305:26110/19:PU133878 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2352146519302558" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2352146519302558</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.trpro.2019.07.091" target="_blank" >10.1016/j.trpro.2019.07.091</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The use of foam glass based aggregates for the production of ultra-lightweight porous concrete for the production of noise barrier wall panels.
Popis výsledku v původním jazyce
In the last few years, there is an increasing demand for hygienically harmless environment in the area of well-being. One of many hygiene limits is the reduction of unwanted noise, especially from road or rail traffic. Road and rail traffic poses a huge noise burden, mainly in the built-up areas and civil construction. Unwanted noise needs to be reduced (diverted, swallowed, deterred). The most common tool for noise elimination is construction of various types of noise barriers, embankments, silent road covers and other elements. The paper deals with the development of noise barrier wall panels using lightweight porous concrete with foam glass based aggregate in the absorber area.
Název v anglickém jazyce
The use of foam glass based aggregates for the production of ultra-lightweight porous concrete for the production of noise barrier wall panels.
Popis výsledku anglicky
In the last few years, there is an increasing demand for hygienically harmless environment in the area of well-being. One of many hygiene limits is the reduction of unwanted noise, especially from road or rail traffic. Road and rail traffic poses a huge noise burden, mainly in the built-up areas and civil construction. Unwanted noise needs to be reduced (diverted, swallowed, deterred). The most common tool for noise elimination is construction of various types of noise barriers, embankments, silent road covers and other elements. The paper deals with the development of noise barrier wall panels using lightweight porous concrete with foam glass based aggregate in the absorber area.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20505 - Composites (including laminates, reinforced plastics, cermets, combined natural and synthetic fibre fabrics; filled composites)
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Transportation Research Procedia
ISBN
—
ISSN
2352-1457
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
639-646
Název nakladatele
ELSEVIER
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Novy Smokovec
Datum konání akce
29. 5. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000568460300090