Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Problémová místa vybraných protihlukových clon

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F14%3A00225009" target="_blank" >RIV/68407700:21260/14:00225009 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Problémová místa vybraných protihlukových clon

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek pojednává o hluku z dopravy a možnostech jeho eliminace prostřednictvím protihlukových clon. Protihlukové clony patří mezi nejběžnější opatření vedoucí ke snížení hluku z dopravy, a to jak z dopravy silniční, tak také železniční. Účinnost protihlukových clon je však mnohdy snižována jejich nevhodnou konstrukcí, chybami při výstavbě nebo třeba jen otevřenými únikovými dveřmi. V příspěvku jsou nejprve obecně charakterizována problémová místa protihlukových clon. V dalším textu jsou pak podrobněpopsány čtyři protihlukové clony v Praze a Středních Čechách, u kterých proběhla měření hladiny akustického tlaku. Jedná se o protihlukovou stěnu podél dálnice D1 v obci Průhonice a protihlukový val podél dálnice D1 v městské části Praha ? Újezd (Kateřinky). Dále bylo měření hladiny akustického tlaku provedeno podél komunikace Jižní spojka (č. silnice 29) v Praze v oblasti sídliště Spořilov I v úseku s protihlukovou stěnou. Poslední lokalitou měření, která je v příspěvku uvedena, je obec

  • Název v anglickém jazyce

    Weaknesses of noise barriers

  • Popis výsledku anglicky

    This paper describes the traffic noise and the possibilities of its elimination through noise barriers. Noise barriers belong to the most common tools used for the traffic noise reduction, both from road as well as rail transport. However, their effectiveness is often reduced by an improper design, mistakes in construction or just opening the emergency exit door. At the beginning of this paper, the weaknesses of the noise barriers are generally described. The following text reports in detail on four acoustic measurements conducted in Prague and Central Bohemia. The first two measurements were made along the D1 motorway. The first place was the noise barrier in the village Průhonice, the second place was the noise barrier in the part Újezd (Kateřinky) in Prague. The third locality where the sound level measurements took place was the noise barrier built along the South Link road (Highway No. 29) in Prague in the settlement Spořilov I. The last measurement location that is mentioned in t

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FR-TI2%2F601" target="_blank" >FR-TI2/601: *Systém analýzy a vizualizace hlukových polí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Doprava, zdraví a životní prostředí

  • ISBN

    978-80-86502-85-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    177-184

  • Název nakladatele

    CDV - Centrum dopravního výzkumu

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    10. 11. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku