Problémová místa vybraných protihlukových clon
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F14%3A00225009" target="_blank" >RIV/68407700:21260/14:00225009 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Problémová místa vybraných protihlukových clon
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek pojednává o hluku z dopravy a možnostech jeho eliminace prostřednictvím protihlukových clon. Protihlukové clony patří mezi nejběžnější opatření vedoucí ke snížení hluku z dopravy, a to jak z dopravy silniční, tak také železniční. Účinnost protihlukových clon je však mnohdy snižována jejich nevhodnou konstrukcí, chybami při výstavbě nebo třeba jen otevřenými únikovými dveřmi. V příspěvku jsou nejprve obecně charakterizována problémová místa protihlukových clon. V dalším textu jsou pak podrobněpopsány čtyři protihlukové clony v Praze a Středních Čechách, u kterých proběhla měření hladiny akustického tlaku. Jedná se o protihlukovou stěnu podél dálnice D1 v obci Průhonice a protihlukový val podél dálnice D1 v městské části Praha ? Újezd (Kateřinky). Dále bylo měření hladiny akustického tlaku provedeno podél komunikace Jižní spojka (č. silnice 29) v Praze v oblasti sídliště Spořilov I v úseku s protihlukovou stěnou. Poslední lokalitou měření, která je v příspěvku uvedena, je obec
Název v anglickém jazyce
Weaknesses of noise barriers
Popis výsledku anglicky
This paper describes the traffic noise and the possibilities of its elimination through noise barriers. Noise barriers belong to the most common tools used for the traffic noise reduction, both from road as well as rail transport. However, their effectiveness is often reduced by an improper design, mistakes in construction or just opening the emergency exit door. At the beginning of this paper, the weaknesses of the noise barriers are generally described. The following text reports in detail on four acoustic measurements conducted in Prague and Central Bohemia. The first two measurements were made along the D1 motorway. The first place was the noise barrier in the village Průhonice, the second place was the noise barrier in the part Újezd (Kateřinky) in Prague. The third locality where the sound level measurements took place was the noise barrier built along the South Link road (Highway No. 29) in Prague in the settlement Spořilov I. The last measurement location that is mentioned in t
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FR-TI2%2F601" target="_blank" >FR-TI2/601: *Systém analýzy a vizualizace hlukových polí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Doprava, zdraví a životní prostředí
ISBN
978-80-86502-85-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
177-184
Název nakladatele
CDV - Centrum dopravního výzkumu
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
10. 11. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—