Posouzení a model účinnosti nízkých protihlukových clon Brens Barrier v Praze Hlubočepech
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F15%3A00229717" target="_blank" >RIV/68407700:21110/15:00229717 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Posouzení a model účinnosti nízkých protihlukových clon Brens Barrier v Praze Hlubočepech
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek pojednává o první aplikaci nízké protihlukové clony (NPHC) BRENS? BARRIER na území České republiky. V souvislosti s výzkumem účinnosti NPHC byl v predikčním softwaru LimA vytvořen model řešeného území v Praze Hlubočepech. V tomto modelu byly nadefinovány dva typy protihlukových opatření (PHO). Cílem příspěvku je posouzení účinnosti NPHC v porovnání s protihlukovou stěnou a situací bez použití PHO. První posouzení proběhlo v měřících bodech umístěných podél železniční trati, které svou polohouodpovídají bodům pro technické měření dle technické normy (ČSN EN ISO 3095 - Měření hluku vyzařovaného kolejovými vozy [5]). Další posouzení použitých PHO bylo provedeno ve sběrném bodě, nacházejícím se v chráněném venkovním prostoru staveb ve vzdálenosti 2 metry před fasádou obytné budovy. Grafickým výstupem z modelu jsou tři příčné řezy zachycující šíření akustické energie od zdroje, v závislosti na použitém PHO.
Název v anglickém jazyce
Assessment and Modelling of Efficiency of Low Height Noise Barriers BRENS? BARRIER in the Praha-Hlubočepy
Popis výsledku anglicky
The paper describes the first application of low-noise barriers (LHNB) BRENS? BARRIER in the Czech Republic. In connection with the research of efficiency of LHNB a model of the area in Prague Hlubočepy was developed in Lima prediction software. In thismodel two types of noise control measures (NCM) were defined. The aim of this paper is to assess the efficiency of LHNB compared to a common noise barrier and situation without any NCM. The first assessment took place at measuring points located along the railway line. Position of the measuring points corresponded with the position of points for technical measurements according to technical standards (ČSN EN ISO 3095 ? Measurement of Noise Emitted by Railway Vehicles [5]). Further assessment of the NCMwas carried out at the collection point, located in a protected exterior space of buildings at a distance of 2 meters from the building?s facade. Three cross section views showing the sound energy propagation from the source, depending on
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Rychlost s tichostí
ISBN
978-80-87994-28-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
67-74
Název nakladatele
Powerprint
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Plzeň
Datum konání akce
2. 4. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—