Akustická efektivita nízké protihlukové clony
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F17%3A00308093" target="_blank" >RIV/68407700:21110/17:00308093 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Akustická efektivita nízké protihlukové clony
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se věnuje hodnocení akustické účinnosti nízkých protihlukových clon (NPHC) použitých jako protihlukové opatření(PHO) podél železniční trati. Dosavadní využití klasických protihlukových stěn (PHS) se ukázalo v některých případech jako nevhodné. Z toho důvodu je ověřována alternativa v podobě nízkých protihlukových clon. Samotná výstavba NPHC je mnohdy méně náročná, jsou snadno demontovatelné a v případě nehody je možné zajistit snadnější přístupnost záchranných složek k dopravní cestě. V ČR jsou v současné době postaveny dva zkušební úseky NPHC. Tento příspěvek je zaměřen na NPHC v Praze Hlubočepech, kde proběhlo měření hladin akustického tlaku v celkem pěti měřících bodech. Z měření byla zjištěna účinnost NPHC. Současně byl vytvořen model v softwaru Lima, kde byla simulována situace bez PHO, s použitím NPHC a následně s použitím PHS. Ve výpočtových bodech u železniční trati byla zjištěna účinnost jednotlivých PHO. Dále byl v softwaru LimA nadefinován sběrný bod, nacházející se v chráněném venkovním prostoru stavby. V linii sběrného bodu byla na výšku budovy ověřována akustická účinnost jednotlivých PHO.
Název v anglickém jazyce
Acoustical Effectiveness of Low Noise Barriers
Popis výsledku anglicky
The article is devoted to evaluation of the effectiveness of low height noise barriers (LHNB) used as noise control measures (NCM) along the railway line. The existing use of conventional noise barriers (NB) has been shown in some cases as inappropriate. Therefore, it is verified alternative in the form of low noise barriers. The construction itself LHNB is often less demanding, they are easily removed in the event of an accident is possible to provide easier accessibility of emergency services for road transport. In the Czech Republic are currently being built two test sections LHNB. This paper focuses on LHNB Hlubocepy in Prague, where they underwent measurements in the field in five measurement points. From the measurements was found to be active LHNB. Simultaneously model was created in software Lima, which was simulated the situations without NCM using LHNB and subsequently using the NB. In computational points of the railway track was found to be effective each NCM. Furthermore, in Lima software defined with a collection point located in a protected outdoor space construction. In line collection point was at the height of the building acoustic verified the effectiveness of individual NCM.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Juniorstav 2017, 19. odborná konference doktorského studia
ISBN
978-80-214-5473-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
Vysoké učení technické v Brně, Fakulta stavební
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
BRNO, vut
Datum konání akce
26. 1. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—