Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Akustická efektivita nízké protihlukové clony

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F17%3A00308093" target="_blank" >RIV/68407700:21110/17:00308093 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Akustická efektivita nízké protihlukové clony

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se věnuje hodnocení akustické účinnosti nízkých protihlukových clon (NPHC) použitých jako protihlukové opatření(PHO) podél železniční trati. Dosavadní využití klasických protihlukových stěn (PHS) se ukázalo v některých případech jako nevhodné. Z toho důvodu je ověřována alternativa v podobě nízkých protihlukových clon. Samotná výstavba NPHC je mnohdy méně náročná, jsou snadno demontovatelné a v případě nehody je možné zajistit snadnější přístupnost záchranných složek k dopravní cestě. V ČR jsou v současné době postaveny dva zkušební úseky NPHC. Tento příspěvek je zaměřen na NPHC v Praze Hlubočepech, kde proběhlo měření hladin akustického tlaku v celkem pěti měřících bodech. Z měření byla zjištěna účinnost NPHC. Současně byl vytvořen model v softwaru Lima, kde byla simulována situace bez PHO, s použitím NPHC a následně s použitím PHS. Ve výpočtových bodech u železniční trati byla zjištěna účinnost jednotlivých PHO. Dále byl v softwaru LimA nadefinován sběrný bod, nacházející se v chráněném venkovním prostoru stavby. V linii sběrného bodu byla na výšku budovy ověřována akustická účinnost jednotlivých PHO.

  • Název v anglickém jazyce

    Acoustical Effectiveness of Low Noise Barriers

  • Popis výsledku anglicky

    The article is devoted to evaluation of the effectiveness of low height noise barriers (LHNB) used as noise control measures (NCM) along the railway line. The existing use of conventional noise barriers (NB) has been shown in some cases as inappropriate. Therefore, it is verified alternative in the form of low noise barriers. The construction itself LHNB is often less demanding, they are easily removed in the event of an accident is possible to provide easier accessibility of emergency services for road transport. In the Czech Republic are currently being built two test sections LHNB. This paper focuses on LHNB Hlubocepy in Prague, where they underwent measurements in the field in five measurement points. From the measurements was found to be active LHNB. Simultaneously model was created in software Lima, which was simulated the situations without NCM using LHNB and subsequently using the NB. In computational points of the railway track was found to be effective each NCM. Furthermore, in Lima software defined with a collection point located in a protected outdoor space construction. In line collection point was at the height of the building acoustic verified the effectiveness of individual NCM.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Juniorstav 2017, 19. odborná konference doktorského studia

  • ISBN

    978-80-214-5473-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Vysoké učení technické v Brně, Fakulta stavební

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    BRNO, vut

  • Datum konání akce

    26. 1. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku