Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparison of efficacy of low and hight acoustic screens

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F14%3A00220545" target="_blank" >RIV/68407700:21110/14:00220545 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparison of efficacy of low and hight acoustic screens

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper addresses the effect of the height and the distance of the noise control measure (NCM) used alongside a railway track and the resulting dampening of the equivalent A?weighted sound pressure levels LAeq at the sampling point (SB). The LimA prediction software was used for creating the model of a real site in Praha-Hlubočepy where the Brens Barrier low height noise barriers (LHNB) have been used along a railway track in the Czech Republic for the first time. The model of the investigated site involved the creation of LHNB in the as-built form. To be able to assess their efficiency, another three noise barriers of different height were modelled. Cross sections illustrating the sound energy propagation were created in the LimA software. Based onthe obtained values, the assessment of the efficiency of the used NCM types was made. The comparison was made at the sampling point SB and, simultaneously, at another two measurement points corresponding by their location to the position

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of efficacy of low and hight acoustic screens

  • Popis výsledku anglicky

    The paper addresses the effect of the height and the distance of the noise control measure (NCM) used alongside a railway track and the resulting dampening of the equivalent A?weighted sound pressure levels LAeq at the sampling point (SB). The LimA prediction software was used for creating the model of a real site in Praha-Hlubočepy where the Brens Barrier low height noise barriers (LHNB) have been used along a railway track in the Czech Republic for the first time. The model of the investigated site involved the creation of LHNB in the as-built form. To be able to assess their efficiency, another three noise barriers of different height were modelled. Cross sections illustrating the sound energy propagation were created in the LimA software. Based onthe obtained values, the assessment of the efficiency of the used NCM types was made. The comparison was made at the sampling point SB and, simultaneously, at another two measurement points corresponding by their location to the position

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    BI - Akustika a kmity

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Akustika

  • ISSN

    1801-9064

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    22

  • Číslo periodika v rámci svazku

    22

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    28-36

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus