Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Acoustic Effectiveness of Low Height Noise Barrier

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F16%3A00300829" target="_blank" >RIV/68407700:21110/16:00300829 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Acoustic Effectiveness of Low Height Noise Barrier

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the description and verification of a low height noise barrier (LHNB) applied along a 312 m section of a railway track (No. 240) in Tetcice. The LHNB application was used along a railway line in the Czech Republic for the second time. It is a low concrete structure of parabolic shape, fitted with a sound absorbing layer of synthetic recyclate and a thin layer of recycled rubber material. LHNBs are placed as close to the Z-GC maximum moving dimension as possible. The closest possible distance in the Czech Republic is 1.73 m from the rail axis. The LHNB was mounted at a distance of 2.00 m from the rail axis. A greater distance from the rail axis was conditioned on the possibility of the passage of rail vehicles exceeding the loading gauge. The verification of the LHNB efficiency was performed by direct in-situ measurement. Based on the measured data, a model of the investigated area was created in the LimA prediction software. NPHC was defined in the model at different distances from the rail axis. This model led to the determination of the influence of the distance from the rail axis on the acoustic situation.

  • Název v anglickém jazyce

    The Acoustic Effectiveness of Low Height Noise Barrier

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the description and verification of a low height noise barrier (LHNB) applied along a 312 m section of a railway track (No. 240) in Tetcice. The LHNB application was used along a railway line in the Czech Republic for the second time. It is a low concrete structure of parabolic shape, fitted with a sound absorbing layer of synthetic recyclate and a thin layer of recycled rubber material. LHNBs are placed as close to the Z-GC maximum moving dimension as possible. The closest possible distance in the Czech Republic is 1.73 m from the rail axis. The LHNB was mounted at a distance of 2.00 m from the rail axis. A greater distance from the rail axis was conditioned on the possibility of the passage of rail vehicles exceeding the loading gauge. The verification of the LHNB efficiency was performed by direct in-situ measurement. Based on the measured data, a model of the investigated area was created in the LimA prediction software. NPHC was defined in the model at different distances from the rail axis. This model led to the determination of the influence of the distance from the rail axis on the acoustic situation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 45th International Congress on Noise Control Engineering

  • ISBN

    978-3-939296-11-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    3019-3026

  • Název nakladatele

    German Acoustical Society (DEGA)

  • Místo vydání

    Berlin

  • Místo konání akce

    Hamburg

  • Datum konání akce

    21. 8. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku