Accelerated construction of ecological bridges over motorways
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F10%3A00176776" target="_blank" >RIV/68407700:21110/10:00176776 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Accelerated construction of ecological bridges over motorways
Popis výsledku v původním jazyce
Ecological bridges are built to mitigate negative aspects of transportation infrastructure on biotopes, mainly to mitigate the effect of habitat fragmentation and to increase the safety of traffic. The paper presents construction systems of ecological bridges which can be built with minimal impacts to the operation of motorway. The structural description is accompanied by summarization of the specifics of the construction and demands on traffic limitations. The specifics of accelerated construction arestudied for buried arch structures. The method of centre-line optimization of buried arch bridges is introduced and applied on a real ecological bridge. The soil-structure interaction is studied together with its impact on structural arrangement.
Název v anglickém jazyce
Accelerated construction of ecological bridges over motorways
Popis výsledku anglicky
Ecological bridges are built to mitigate negative aspects of transportation infrastructure on biotopes, mainly to mitigate the effect of habitat fragmentation and to increase the safety of traffic. The paper presents construction systems of ecological bridges which can be built with minimal impacts to the operation of motorway. The structural description is accompanied by summarization of the specifics of the construction and demands on traffic limitations. The specifics of accelerated construction arestudied for buried arch structures. The method of centre-line optimization of buried arch bridges is introduced and applied on a real ecological bridge. The soil-structure interaction is studied together with its impact on structural arrangement.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA103%2F08%2F1677" target="_blank" >GA103/08/1677: Rozvoj metod zvýšení spolehlivosti, únosnosti a životnosti mostů</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the International Conference on Modelling and Simulation 2010 in Prague
ISBN
978-80-01-04574-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Název nakladatele
Czech Technical University
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
22. 6. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—