Segmentová ostění tunelů z drátkobetonu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F11%3A00184668" target="_blank" >RIV/68407700:21110/11:00184668 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Segmentová ostění tunelů z drátkobetonu
Popis výsledku v původním jazyce
Mechanizovaná ražba prodloužení trasy A pražského metra pomocí plnoprofilových tunelovacích štítů byla zahájena v letošním roce. V souvislosti s daným projektem je v současnosti prověřována možnost využití drátkobetonu pro výrobu segmentů. Drátkobeton jekonstrukční stavební materiál, který v současné době začíná nahrazovat standardní železobeton. Rovnoměrně rozptýlené ocelové drátky ztužují strukturu betonu a mění tak křehký prostý beton na houževnatý drátkobeton. Vhodným výběrem vláken, jejich zakomponováním do čerstvého betonu při jeho výrobě a optimálním postupem výroby je možné vyrobit prefabrikované drátkobetonové ostění, kterými je možné nahradit standardní železobetonové dílce. Využití drátkobetonu pro segmentová ostění tunelů je ve světě rostoucí trend vzhledem k výhodám oproti běžným železobetonovým segmentům (trvanlivost, požární odolnost, jednoduchá výroba). Využítí drátkobetonu pro segmentová ostění již bylo ověřeno na zahraničních projektech (Londýn, Barcelona, Neapol).
Název v anglickém jazyce
Segmental tunnel lining from fibre concrete
Popis výsledku anglicky
Mechanized excavation extending Prag underground line A using tunneling shields was launched this year. In connection with the project is currently being examined for the possibility of using fibre concrete segments. Fibre concrete is a new constructionmaterial, which now more often starting to replace commonly used reinforced concrete. Uniformly distributed fibres strengthen in a plain concrete structure changing the fragile plain concrete in tough fibre concrete. A good selection of fibres, their incorporation into wet plain concrete in its manufacture, the optimal composition of fresh concrete and the optimal production process it is possible to produce prefabricated segmental lining from fibre concrete, to replace the standard reinforced concretepanels. Use fibre concrete for segmental tunnel lining is generally increasing trend in the world due to their advantages over normal reinforced concrete segments.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP104%2F10%2F2023" target="_blank" >GAP104/10/2023: Vývoj a ověření vlastností vláknobetonu splňujícího současné požadavky pro prefabrikovaná ostění dopravních tunelů</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Betonářské dny 2011
ISBN
978-80-87158-30-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
357-362
Název nakladatele
Česká betonářská společnost ČSSI
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
23. 11. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—