Vliv chodců na kapacitu okružní křižovatky - prověření metodiky HBS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F12%3A00195875" target="_blank" >RIV/68407700:21110/12:00195875 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv chodců na kapacitu okružní křižovatky - prověření metodiky HBS
Popis výsledku v původním jazyce
Článek prezentuje část německé metodiky HBS zabývající se vlivem chodců na kapacitu vjezdů okružních křižovatek, a výsledky její aplikace na okružních křižovatkách po celé ČR. V České republice byly vydány nové Technické podmínky pro výpočet kapacity okružních křižovatek, které metodiku HBS nezohledňují. Smyslem příspěvku je seznámit čtenáře s výsledky aplikace metodiky HBS na 20-ti okřužních křižovatkách v ČR, kde bylo realizováno celkem 31 měření. Výsledky průzkumů získané z desítek okružních křižovatek ukazují na nutnost kalibrace německé metodiky v případě jejího použití v českých dopravních poměrech. Byly naměřeny rozdílné hodnoty vlivu chodců na kapacitu okružní křižovatky, než udává německá metodiky HBS. Odchylky od HBS byly zjištěny jak kladnétak záporné, přičemž se při prováděných průzkumech projevil významný nedostatek německé metodiky - nezahrnutí vlivu intenzity přijíždějících vozidel na vjezdu. Kalibrace německé metodiky je předmětem disertační práce autora článku, která
Název v anglickém jazyce
Pedestrian influence on the capacity of roundabout entrances - methodology HBS
Popis výsledku anglicky
This paper presents the part of the German methodology HBS, which deals with pedestrian influence on the capacity of roundabout entrances and the results of its application on roundabouts in the Czech Republic. In the Czech Republic there were issued a new technical rules for calculating the capacity of the roundabouts that do not reflect the HBS methodology. The purpose of this paper is to introduce readers the results of applying the HBS methodology on a 20-roundabouts in the Czech Republic, where wascarried out a total of 31 measurements. The obtained results of surveys indicate the necessity of calibration of the German methodology in case of application on Czech transport conditions. There were measured different values of the impact of pedestrians on capacity roundabouts than in the German HBS methodology. Deviations from the HBS have been identified both positive and negative. The surveys showed a significant lack of German methods - not including the effect of intensity approa
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Dopravná infraštruktúra v mestách
ISBN
978-80-554-0577-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
1-5
Název nakladatele
Žilinská univerzita, Stavebná fakulta
Místo vydání
Žilina
Místo konání akce
Žilina
Datum konání akce
3. 10. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—