Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv chodců na kapacitu okružní křižovatky - prověření metodiky HBS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F12%3A00195875" target="_blank" >RIV/68407700:21110/12:00195875 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vliv chodců na kapacitu okružní křižovatky - prověření metodiky HBS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek prezentuje část německé metodiky HBS zabývající se vlivem chodců na kapacitu vjezdů okružních křižovatek, a výsledky její aplikace na okružních křižovatkách po celé ČR. V České republice byly vydány nové Technické podmínky pro výpočet kapacity okružních křižovatek, které metodiku HBS nezohledňují. Smyslem příspěvku je seznámit čtenáře s výsledky aplikace metodiky HBS na 20-ti okřužních křižovatkách v ČR, kde bylo realizováno celkem 31 měření. Výsledky průzkumů získané z desítek okružních křižovatek ukazují na nutnost kalibrace německé metodiky v případě jejího použití v českých dopravních poměrech. Byly naměřeny rozdílné hodnoty vlivu chodců na kapacitu okružní křižovatky, než udává německá metodiky HBS. Odchylky od HBS byly zjištěny jak kladnétak záporné, přičemž se při prováděných průzkumech projevil významný nedostatek německé metodiky - nezahrnutí vlivu intenzity přijíždějících vozidel na vjezdu. Kalibrace německé metodiky je předmětem disertační práce autora článku, která

  • Název v anglickém jazyce

    Pedestrian influence on the capacity of roundabout entrances - methodology HBS

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents the part of the German methodology HBS, which deals with pedestrian influence on the capacity of roundabout entrances and the results of its application on roundabouts in the Czech Republic. In the Czech Republic there were issued a new technical rules for calculating the capacity of the roundabouts that do not reflect the HBS methodology. The purpose of this paper is to introduce readers the results of applying the HBS methodology on a 20-roundabouts in the Czech Republic, where wascarried out a total of 31 measurements. The obtained results of surveys indicate the necessity of calibration of the German methodology in case of application on Czech transport conditions. There were measured different values of the impact of pedestrians on capacity roundabouts than in the German HBS methodology. Deviations from the HBS have been identified both positive and negative. The surveys showed a significant lack of German methods - not including the effect of intensity approa

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Dopravná infraštruktúra v mestách

  • ISBN

    978-80-554-0577-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    1-5

  • Název nakladatele

    Žilinská univerzita, Stavebná fakulta

  • Místo vydání

    Žilina

  • Místo konání akce

    Žilina

  • Datum konání akce

    3. 10. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku