Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Segmentová ostění tunelů metra

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F12%3A00201569" target="_blank" >RIV/68407700:21110/12:00201569 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Segmentová ostění tunelů metra

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pro výstavbu traťových tunelů metra byl poprvé v ČR využit plnoprofilový tunelovací štít (technologie TBM) a přesné betonové prefabrikované segmentové ostění. Použité segmenty jsou vyrobeny ze železobetonu. V průběhu stavební činnosti byl vyvinut a testován nový materiál - konstrukční beton vyztužený výhradně rozptýlenou ocelovou výztuží. Materiál byl vyroben v podmínkách běžné výroby, následně testován na vzorcích skutečné velikosti a v závěru byl úspěšně vybudován zkušební úsek ostění. Nyní je k dispozici materiál, který je plně odzkoušen, k němuž je k dispozici plně funkční výpočetní model, a proto je možné jeho praktické využití.

  • Název v anglickém jazyce

    Segmental linings for metro tunnels

  • Popis výsledku anglicky

    Excavation of new running tunnel for Prague metro is realised using modern tunnelling machines (technology TBM - Tunnel Boring Machine). Various related technologies had to be solved together with the excavation process such as transport of muck, supplyof tunnel segments to the machine, grouting material, assembly and disassembly of the tunnelling machines in confined underground space, shifting of machines through the stations constructed in advance, etc. The development of the segments generated fromthe steel fibre reinforced concrete (SFRC), their convenience for future utilization was successfully verified by construction of the test section in the realised tunnel.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP104%2F10%2F2023" target="_blank" >GAP104/10/2023: Vývoj a ověření vlastností vláknobetonu splňujícího současné požadavky pro prefabrikovaná ostění dopravních tunelů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    19. betonářské dny 2012 - sborník příspěvků

  • ISBN

    978-80-87158-32-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    125-130

  • Název nakladatele

    Česká betonářská společnost ČSSI

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    23. 11. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku