Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ražba traťových tunelů pražského metra technologií TBM

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F12%3A00201567" target="_blank" >RIV/68407700:21110/12:00201567 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Ražba traťových tunelů pražského metra technologií TBM

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Ražba traťových tunelů metra probíhá poprvé v České republice s využitím moderních plnoprofilových tunelovacích strojů (technologie TBM). V souvislosti s ražbou byla řešena řada souvisejících technologií - např. doprava rubaniny, zásobování stroje segmenty ostění, materiál výplňové injektáže za rubem ostění, postup montáže a demontáže stroje ve stísněných podzemních prostorech, přesuny stroje předraženými stanicemi atd. Stavební postupy si vyžádaly určité změny projektu oproti původnímu zadání, čímž sestavební práce zjednodušily, byla umožněna vyšší rychlost výstavby, navíc je stavba šetrnější k životnímu prostředí. Zvláštní pozornost je věnována modernímu prefabrikovanému segmentovému ostění, které je charakteristické mimořádnou přesností výroby segmentů i jejich montáže. Na rozdíl od konvenčně ražených tunelů (technologie NRTM) bylo zapotřebí třeba provést návrh ostění v souladu s návrhem tunelovacího stroje, aby jednotlivé segmenty byly využity co nejefektivněji (při dodržení požad

  • Název v anglickém jazyce

    Excavation of Prague metro running tunnels using TBM technology

  • Popis výsledku anglicky

    Excavation of new running tunnel for Prague metro is realised using modern tunnelling machines (technology TBM - Tunnel Boring Machine). Various related technologies had to be solved together with the excavation process such as transport of muck, supplyof tunnel segments to the machine, grouting material, assembly and disassembly of the tunnelling machines in confined underground space, shifting of machines through the stations constructed in advance, etc. The construction techniques required some changes of the original project, which brought simplification of the construction process. Changes also allowed faster excavation progress, construction also becomed more friendly to the environment. Special attention is devoted to the modern precast segmental lining, which is characterized by extreme precision of segment production and installation. The lining design had to be coordinated with the design of machines, which is different in comparison to the conventional tunnelling (NATM tech

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP104%2F10%2F2023" target="_blank" >GAP104/10/2023: Vývoj a ověření vlastností vláknobetonu splňujícího současné požadavky pro prefabrikovaná ostění dopravních tunelů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    BETON-technologie, konstrukce, sanace

  • ISSN

    1213-3116

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    34-42

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus