Highway Tunnels in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F13%3A00207161" target="_blank" >RIV/68407700:21110/13:00207161 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.ernst-und-sohn.de" target="_blank" >http://www.ernst-und-sohn.de</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Highway Tunnels in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
Highway tunnelling started in the Czech Republic first after political changes in Europe in 1989 with the perspective of rapid integration of at that time small national motorway net system to the European one. In reality it meant construction of Motorway D5 to the West (Prague ? Pilsen ? Nuernberg D), Motorway D8 to the North (Prague ? Dresden D), Motorway D3 to the South (Prague ? Budweiss ? Linz A), Motorway D1 to the North-East (Brno/Brün ? Ostrava ? Katowice PL), Motorway R52 to the South (Brno/Brün ? Vienna A) and Motorway R48 (Brno/Brün ? Olomouc/Olmütz ? Krakow PL). For improving conditions of fast growing traffic in area of the Czech capital Prague, and eliminating of transit traffic in Prague, an outer motorway Prague City Ring Road R1 was proposed. In the mean time some of these ambitious plans have been realized and several motorway tunnels constructed in the last decade. General overview of the motorway tunnels, their parameters and features is given in the beginning of th
Název v anglickém jazyce
Highway Tunnels in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
Highway tunnelling started in the Czech Republic first after political changes in Europe in 1989 with the perspective of rapid integration of at that time small national motorway net system to the European one. In reality it meant construction of Motorway D5 to the West (Prague ? Pilsen ? Nuernberg D), Motorway D8 to the North (Prague ? Dresden D), Motorway D3 to the South (Prague ? Budweiss ? Linz A), Motorway D1 to the North-East (Brno/Brün ? Ostrava ? Katowice PL), Motorway R52 to the South (Brno/Brün ? Vienna A) and Motorway R48 (Brno/Brün ? Olomouc/Olmütz ? Krakow PL). For improving conditions of fast growing traffic in area of the Czech capital Prague, and eliminating of transit traffic in Prague, an outer motorway Prague City Ring Road R1 was proposed. In the mean time some of these ambitious plans have been realized and several motorway tunnels constructed in the last decade. General overview of the motorway tunnels, their parameters and features is given in the beginning of th
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA01011816" target="_blank" >TA01011816: Pravděpodobnostní hodnocení vstupních parametrů horninového masivu a spolehlivostní analýza podzemních konstrukcí s využitím numerických metod</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Geomechanics and Tunnelling (Geomechanik und Tunnelbau)
ISSN
1865-7362
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
DE - Spolková republika Německo
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
154-165
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—