Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

OptiRec - The optimal way of road structure rehabilitation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F14%3A00219469" target="_blank" >RIV/68407700:21110/14:00219469 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    OptiRec - The optimal way of road structure rehabilitation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Important aspect of long-term eco-stability of road structures is minimizing carbon footprint and air polluting emissions of pavement rehabilitation or new constructions. Several calculators are available across Europe or are further developed within ERA-Net project CEREAL, focused on development of a harmonized European tool. Carbon footprint of road maintenance becomes an important issue. Life Cycle Analysis, Carbon and Air pollutant emissions calculation for cold-in-situ-recycling of roads includingapproximate life cycle costing will be carried out within the COREPASOL project to evaluate their impact on environment in comparison to state of the art procedures. On the top of mentioned several variants of cold or hot pavement recycling, also impactof different generation of machinery used for these techniques is analyzed. A new calculation tool will be developed based on previous activities done at Czech Technical University in Prague for assessment of different recycling technique

  • Název v anglickém jazyce

    OptiRec - The optimal way of road structure rehabilitation

  • Popis výsledku anglicky

    Important aspect of long-term eco-stability of road structures is minimizing carbon footprint and air polluting emissions of pavement rehabilitation or new constructions. Several calculators are available across Europe or are further developed within ERA-Net project CEREAL, focused on development of a harmonized European tool. Carbon footprint of road maintenance becomes an important issue. Life Cycle Analysis, Carbon and Air pollutant emissions calculation for cold-in-situ-recycling of roads includingapproximate life cycle costing will be carried out within the COREPASOL project to evaluate their impact on environment in comparison to state of the art procedures. On the top of mentioned several variants of cold or hot pavement recycling, also impactof different generation of machinery used for these techniques is analyzed. A new calculation tool will be developed based on previous activities done at Czech Technical University in Prague for assessment of different recycling technique

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů