Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

OptiRec Softwarový nástroj pro výpočet nákladů a energetické náročnosti rekonstrukce vozovky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F14%3A00225686" target="_blank" >RIV/68407700:21110/14:00225686 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    OptiRec Softwarový nástroj pro výpočet nákladů a energetické náročnosti rekonstrukce vozovky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Důležitým aspektem zachování dlouhodobé ekologické stability v souvislosti s výstavbou a údržbou pozemních komunikací je minimalizace uhlíkové stopy a emisí znečišťujících ovzduší. Několik výpočetních softwarů je v Evropě již dostupných, další se v rámciprojektu ERA-Net ? CEREAL vyvíjí. Jeho cílem je vytvořit jednotný evropský harmonizovaný nástroj. V souvislosti se zpřísňováním emisních standardů v Evropské unii se rovněž uhlíková stopa rekonstrukce pozemních komunikací stává důležitým tématem. V rámci projektu COREPASOL bude vytvořen nástroj umožňující analýzu životního cyklu pozemní komunikace, uhlíkové stopy a emisí znečišťujících ovzduší, a to primárně pro technologie rekonstrukce vozovky recyklací za studena. V této souvislosti budou stanoveny ipřibližné náklady životního cyklu včetně dopadu jednotlivých technologií na životní prostředí. Analyzovány budou varianty recyklace vozovek za studena i za tepla, včetně dopadu různých generací strojů (resp. motorů), používaných k těmto

  • Název v anglickém jazyce

    OptiRec software tool for cost and energy calculation of pavement rehabilitations

  • Popis výsledku anglicky

    Important aspect of long-term eco-stability of road structures is minimizing carbon footprint and air polluting emissions of pavement rehabilitation or new constructions. Several calculators are available across Europe or are further developed within ERA-Net project CEREAL, focused on development of a harmonized European tool. Carbon footprint of road maintenance becomes an important issue. Life Cycle Analysis, Carbon and Air pollutant emissions calculation for cold-in-situ-recycling of roads includingapproximate life cycle costing will be carried out within the COREPASOL project to evaluate their impact on environment in comparison to state of the art procedures. On the top of mentioned several variants of cold or hot pavement recycling, also impactof different generation of machinery used for these techniques is analyzed. A new calculation tool will be developed based on previous activities done at Czech Technical University in Prague for assessment of different recycling technique

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Pozemní komunikace 2014 "Trvale udržitelný rozvoj - realita nebo klišé"

  • ISBN

    978-80-01-05559-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    ČVUT

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    2. 10. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku