Kapacita spojovací větve okružních křižovatek (typ klín-klín)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F14%3A00222652" target="_blank" >RIV/68407700:21110/14:00222652 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kapacita spojovací větve okružních křižovatek (typ klín-klín)
Popis výsledku v původním jazyce
Pro kapacitu sítě pozemních komunikací je rozhodující kapacita jejích uzlových bodů. Kapacitu spojovací větve limituje místo odpojení z vjezdu a místo připojení na výjezd z okružní křižovatky. Zásadním specifikem pro stanovení kapacity spojovací větve jezjištění kritických (tg), následných (tf) a minimálních časových mezer (t0, tmin) v místě připojení na výjezd z křižovatky. Byla prověřena celá řada ovlivňujících faktorů, např. délka spojovací větve, vzdálenost konce připojení od hranice okružní křižovatky (Lkk) atd. Z posouzení korelace a s podmínkou, aby rozdíl v kapacitě připojení nebyl větší než 50pvoz/h vyplynulo, že rozhodujícím je faktor vzdálenosti konce připojení (delší doba pro rozhodnutí řidiče odpovídá kratšímu tg). Celková délka spojovacívětve (SV) je tvořena různou geometrickou dispozicí při odbočování na začátku (klín, krátký odbočovací pruh a samostatný pruh), délkou střední části a různou dispozicí připojení na konci větve (klín, krátký připojovací pruh a samostatný
Název v anglickém jazyce
Capacity connection branch roundabouts (type with separeted green area)
Popis výsledku anglicky
The capacity of nodal points (nodal points of road network) is determinative for the capacity of the road network. The exit point of the roundabout and connecting point of bypass to the exit of roundabout is limited for the own capacity of bypass. The basic specificity to determine of the capacity of connecting branch, is finding out critical (tg), subsequent (tf) and the minimum time gap (t0, tmin) in the point of connecting to the exit of rounabout. During the research was checked out several limitedfactors: length of bypass, distance connecting of bypass to the exit of roundabout (Lkk), etc.The appraisal of correlation and with the condition, that the difference in capacity can not be bigger than 50 vph, followed that decisive is factor of the distance of the end of connecting of bypass (longer time for decision of driver is connect with shorter tg). The total length of connecting branch has several geometric possibilities during the turning at the beginning, length of central part
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Pozemní komunikace 2014 "Trvale udržitelný rozvoj - realita nebo klišé"
ISBN
978-80-01-05559-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
133
Strana od-do
1-133
Název nakladatele
ČVUT
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
2. 10. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—