Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kapacita spojovací větve okružních křižovatek (typ klín-klín)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F14%3A00222652" target="_blank" >RIV/68407700:21110/14:00222652 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kapacita spojovací větve okružních křižovatek (typ klín-klín)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pro kapacitu sítě pozemních komunikací je rozhodující kapacita jejích uzlových bodů. Kapacitu spojovací větve limituje místo odpojení z vjezdu a místo připojení na výjezd z okružní křižovatky. Zásadním specifikem pro stanovení kapacity spojovací větve jezjištění kritických (tg), následných (tf) a minimálních časových mezer (t0, tmin) v místě připojení na výjezd z křižovatky. Byla prověřena celá řada ovlivňujících faktorů, např. délka spojovací větve, vzdálenost konce připojení od hranice okružní křižovatky (Lkk) atd. Z posouzení korelace a s podmínkou, aby rozdíl v kapacitě připojení nebyl větší než 50pvoz/h vyplynulo, že rozhodujícím je faktor vzdálenosti konce připojení (delší doba pro rozhodnutí řidiče odpovídá kratšímu tg). Celková délka spojovacívětve (SV) je tvořena různou geometrickou dispozicí při odbočování na začátku (klín, krátký odbočovací pruh a samostatný pruh), délkou střední části a různou dispozicí připojení na konci větve (klín, krátký připojovací pruh a samostatný

  • Název v anglickém jazyce

    Capacity connection branch roundabouts (type with separeted green area)

  • Popis výsledku anglicky

    The capacity of nodal points (nodal points of road network) is determinative for the capacity of the road network. The exit point of the roundabout and connecting point of bypass to the exit of roundabout is limited for the own capacity of bypass. The basic specificity to determine of the capacity of connecting branch, is finding out critical (tg), subsequent (tf) and the minimum time gap (t0, tmin) in the point of connecting to the exit of rounabout. During the research was checked out several limitedfactors: length of bypass, distance connecting of bypass to the exit of roundabout (Lkk), etc.The appraisal of correlation and with the condition, that the difference in capacity can not be bigger than 50 vph, followed that decisive is factor of the distance of the end of connecting of bypass (longer time for decision of driver is connect with shorter tg). The total length of connecting branch has several geometric possibilities during the turning at the beginning, length of central part

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Pozemní komunikace 2014 "Trvale udržitelný rozvoj - realita nebo klišé"

  • ISBN

    978-80-01-05559-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    133

  • Strana od-do

    1-133

  • Název nakladatele

    ČVUT

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    2. 10. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku