DŮSLEDKY REALIZACE PRVKŮ ZKLIDŇOVÁNÍ DOPRAVY
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F14%3A00224694" target="_blank" >RIV/68407700:21110/14:00224694 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
DŮSLEDKY REALIZACE PRVKŮ ZKLIDŇOVÁNÍ DOPRAVY
Popis výsledku v původním jazyce
Zklidnění dopravy je často řešeno různými návrhy psychologických a fyzických prvků, dle technického předpisu TP 85 - Zpomalovací prahy. Při volbě umístění zpomalovacího prvku (ZP) a následně při přejezdu vozidel přes ZP, se jako na důsledek nejvíce zaměřujeme na snížení rychlosti vozidel. Technické podmínky zejména řeší závislost na geometrii prvku. Ve zmiňovaném TP 85 chybí obecná specifikace důsledků hlukové zátěže v blízkosti ZP, zejména pokud se jedná o okolí s obytnou zástavbou. Častým problémem porealizaci zpomalovacích prvků, které musí řešit statutární orgány jsou stížnosti na zvýšenou hlučnost v okolí ZP. Snahou je tedy specifikovat přesnější informace o důsledku hlukové zátěže plynoucí z umístění ZP v takové zástavbě.
Název v anglickém jazyce
The consequences of the implementation of traffic calming elements
Popis výsledku anglicky
Traffic calming is often dealt with variously designed psychological and physical elements, according to technical regulation TP 85 - Slowing thresholds. When selecting a location for the deceleration element (ZP) and then when driving vehicles over ZP,as a consequence we mostly focus on reducing vehicle speeds. Technical conditions especially depend on the geometry element. As mentioned TP 85 lacks a common specification consequences of noise pollution in the vicinity of ZP, especially if it is a neighborhood with residential development. A common problem after implementation of speed elements that must deal with statutory authorities are complaints about increased noise around ZP. The aim is therefore to specify more precise information about the impact of noise pollution arising from the location of ZP in such areas.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Pozemní komunikace 2014 "Trvale udržitelný rozvoj - realita nebo klišé"
ISBN
978-80-01-05559-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
133
Strana od-do
1-133
Název nakladatele
ČVUT
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
2. 10. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—