Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

DŮSLEDKY REALIZACE PRVKŮ ZKLIDŇOVÁNÍ DOPRAVY

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F14%3A00224694" target="_blank" >RIV/68407700:21110/14:00224694 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    DŮSLEDKY REALIZACE PRVKŮ ZKLIDŇOVÁNÍ DOPRAVY

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Zklidnění dopravy je často řešeno různými návrhy psychologických a fyzických prvků, dle technického předpisu TP 85 - Zpomalovací prahy. Při volbě umístění zpomalovacího prvku (ZP) a následně při přejezdu vozidel přes ZP, se jako na důsledek nejvíce zaměřujeme na snížení rychlosti vozidel. Technické podmínky zejména řeší závislost na geometrii prvku. Ve zmiňovaném TP 85 chybí obecná specifikace důsledků hlukové zátěže v blízkosti ZP, zejména pokud se jedná o okolí s obytnou zástavbou. Častým problémem porealizaci zpomalovacích prvků, které musí řešit statutární orgány jsou stížnosti na zvýšenou hlučnost v okolí ZP. Snahou je tedy specifikovat přesnější informace o důsledku hlukové zátěže plynoucí z umístění ZP v takové zástavbě.

  • Název v anglickém jazyce

    The consequences of the implementation of traffic calming elements

  • Popis výsledku anglicky

    Traffic calming is often dealt with variously designed psychological and physical elements, according to technical regulation TP 85 - Slowing thresholds. When selecting a location for the deceleration element (ZP) and then when driving vehicles over ZP,as a consequence we mostly focus on reducing vehicle speeds. Technical conditions especially depend on the geometry element. As mentioned TP 85 lacks a common specification consequences of noise pollution in the vicinity of ZP, especially if it is a neighborhood with residential development. A common problem after implementation of speed elements that must deal with statutory authorities are complaints about increased noise around ZP. The aim is therefore to specify more precise information about the impact of noise pollution arising from the location of ZP in such areas.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Pozemní komunikace 2014 "Trvale udržitelný rozvoj - realita nebo klišé"

  • ISBN

    978-80-01-05559-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    133

  • Strana od-do

    1-133

  • Název nakladatele

    ČVUT

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    2. 10. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku