Issues related to the impact of noise at at-grade intersections
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F14%3A00227931" target="_blank" >RIV/68407700:21110/14:00227931 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Issues related to the impact of noise at at-grade intersections
Popis výsledku v původním jazyce
The article addresses the issues of determining the impact of noise at at-grade intersections. While noise levels on open road sections may be determined relatively unambiguously, at intersections the noise pollution levels are relatively difficult to identify. It is, particularly, in urban areas where this becomes an essential problem that significantly affects the impact of designed transport solutions on their surroundings. At the same time, it is obvious that this type of noise pollution in the roadnetwork is one of the highest ever because of the vehicle movement characteristics. Therefore, a realistic evaluation of intersections is impossible without the identification of complex noise pollution and its distribution in the intersection area. This was done using the AIMSUN micro-simulation software environment. The generated result reflects both the traffic and layout characteristics of individual intersections. Traffic noise pollution levels were determined through the use of do
Název v anglickém jazyce
Issues related to the impact of noise at at-grade intersections
Popis výsledku anglicky
The article addresses the issues of determining the impact of noise at at-grade intersections. While noise levels on open road sections may be determined relatively unambiguously, at intersections the noise pollution levels are relatively difficult to identify. It is, particularly, in urban areas where this becomes an essential problem that significantly affects the impact of designed transport solutions on their surroundings. At the same time, it is obvious that this type of noise pollution in the roadnetwork is one of the highest ever because of the vehicle movement characteristics. Therefore, a realistic evaluation of intersections is impossible without the identification of complex noise pollution and its distribution in the intersection area. This was done using the AIMSUN micro-simulation software environment. The generated result reflects both the traffic and layout characteristics of individual intersections. Traffic noise pollution levels were determined through the use of do
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA02030860" target="_blank" >TA02030860: Aplikace multikriteriálního hodnocení při výběru typu úrovňové křižovatky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Road and Rail Infrastructure III
ISBN
—
ISSN
1848-9842
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
833-839
Název nakladatele
University of Zagreb, Faculty of Civil Engineering
Místo vydání
Zagreb
Místo konání akce
Split
Datum konání akce
28. 4. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—