Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Issues related to the impact of noise at at-grade intersections

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F14%3A00227931" target="_blank" >RIV/68407700:21110/14:00227931 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Issues related to the impact of noise at at-grade intersections

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article addresses the issues of determining the impact of noise at at-grade intersections. While noise levels on open road sections may be determined relatively unambiguously, at intersections the noise pollution levels are relatively difficult to identify. It is, particularly, in urban areas where this becomes an essential problem that significantly affects the impact of designed transport solutions on their surroundings. At the same time, it is obvious that this type of noise pollution in the roadnetwork is one of the highest ever because of the vehicle movement characteristics. Therefore, a realistic evaluation of intersections is impossible without the identification of complex noise pollution and its distribution in the intersection area. This was done using the AIMSUN micro-simulation software environment. The generated result reflects both the traffic and layout characteristics of individual intersections. Traffic noise pollution levels were determined through the use of do

  • Název v anglickém jazyce

    Issues related to the impact of noise at at-grade intersections

  • Popis výsledku anglicky

    The article addresses the issues of determining the impact of noise at at-grade intersections. While noise levels on open road sections may be determined relatively unambiguously, at intersections the noise pollution levels are relatively difficult to identify. It is, particularly, in urban areas where this becomes an essential problem that significantly affects the impact of designed transport solutions on their surroundings. At the same time, it is obvious that this type of noise pollution in the roadnetwork is one of the highest ever because of the vehicle movement characteristics. Therefore, a realistic evaluation of intersections is impossible without the identification of complex noise pollution and its distribution in the intersection area. This was done using the AIMSUN micro-simulation software environment. The generated result reflects both the traffic and layout characteristics of individual intersections. Traffic noise pollution levels were determined through the use of do

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA02030860" target="_blank" >TA02030860: Aplikace multikriteriálního hodnocení při výběru typu úrovňové křižovatky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Road and Rail Infrastructure III

  • ISBN

  • ISSN

    1848-9842

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    833-839

  • Název nakladatele

    University of Zagreb, Faculty of Civil Engineering

  • Místo vydání

    Zagreb

  • Místo konání akce

    Split

  • Datum konání akce

    28. 4. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku