Metodika výběru dat a metod InSAR pro vytvoření mapy rizika sledováním subsidence a nežádoucích deformací dopravní infrastruktury
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F14%3A00228300" target="_blank" >RIV/68407700:21110/14:00228300 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.insar.cz" target="_blank" >http://www.insar.cz</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metodika výběru dat a metod InSAR pro vytvoření mapy rizika sledováním subsidence a nežádoucích deformací dopravní infrastruktury
Popis výsledku v původním jazyce
Dokument Přehled jevů a dat pro použití v dopravě a Analýza přínosu je závěrečným výstupem z řešení projektu ?Zhodnocení využitelnosti dat DPZ pro použití v dopravě?. Projekt s ev. č. TB0100MD021 byl realizován v rámci zakázky na základě veřejné soutěžev programu Technologické agentury České republiky (TAČR) Beta v letech 2013-2014. Příjemcem projektu byla společnost GISAT s.r.o., která při zpracování metodiky spolupracovala s odborníky z Fakulty stavební Českého vysokého učení technického v Praze a zcentra IT4INNOVATIONS na Fakultě hornicko-geologické Vysoké školy báňské ? Technické univerzitě v Ostravě.
Název v anglickém jazyce
The Methodology for data selection and InSAR methods for creation of the risk maps tracking subsidence and deformation of adverse transport infrastructure
Popis výsledku anglicky
This methodology is the final output of the project "Evaluation of the usability of the remote sensing data for utilization in transport". This project (ev. no. TB0100MD021) was performed in 2013-2014. This documents follows the output of the first phaseof the project, performed in 2013, and aims at the applicability of the persistent scatterer methods (PSInSAR) for deformation and risk monitoring in transport infrastructure, which were selected after consultations with transport experts from ŘSD and SŽDC. This methodology presents an integrated methodical framework, to be used by a potential user for understanding the problematics of the selection of suitable InSAR data and methods with regard to their impacts on the detectability of the specific risk phenomena in transport (landslides, subsidences, unwanted movements), reachable accuracy, feasibility of interpretation and also the price of such a service.
Klasifikace
Druh
N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem
CEP obor
DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
TB0100MD021
Číslo předpisu
111/2014-710-VV/1
Technické parametry
Metodika byla certifikována osvědčením Ministerstva dopravy č.j. 111/2014-710-VV/1 ze dne 16.12.2014
Ekonomické parametry
úspora oproti zpracování nevhodných dat (těch 200-600 tis. Kč). Úspora proti použití jiných (klasických) metod není možné odhadnout , záleží na monitorovaném objektu (v případech malých objektů vyjdou klasické metody levněji, toto se hodí spíše pro objekty velké), frekvenci měření a podobně.
Označení certifikačního orgánu
Ministerstvo dopravy
Datum certifikace
—
Způsoby využití výsledku
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů